kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) در بوشهر رونمایی شد

دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت پنجشنبه شب در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر در این آئین گفت: مردم استان بوشهر با ساخت دو نیم ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) از خود یادگاری همیشگی در صحرای کربلا گذاشتند.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: از پنج ضریح خیمه‌گاه در کربلا سه ضریح آن در استان بوشهر ساخته شده است، این یادگارها در صحرای کربلا نشان از بزرگی، ایثار و فداکاری مردم این استان است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان تاکنون از پنج نیم‌ ضریح خیمه‌گاه دشت کربلا، سه نیم‌ ضریح را با همت و مشارکت مردم بازسازی کرده است.
عبدالرضا مطاف افزود: کار ساخت ضریح خیمه‌گاه قمر‌بنی‌هاشم(ع) در سال 92 با مشارکت همه جانبه مردم استان بوشهر آغاز و سال 94 تکمیل و نصب شد. وی اضافه کرد: کار ساخت دو نیم ضریح امام‌حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر در شهرهای بوشهر و برازجان بدون هزینه دولتی و تنها با کمک مردم ولایت‌مدار استان در مدت 2/5سال ساخته شده است.
مطاف گفت: در این مدت به استثنای خاتم‌‌کاری حدود 11 استادکار حرفه‌ای در طلاکاری و نقره‌‌کاری دو نیم ضریح همکاری کردند.
وی اضافه کرد: این دو نیم‌ ضریح پس از استقبال مردم شهرهای مختلف استان بوشهر در قالب کاروان ثارالله برای نصب راهی کربلا می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر افزود: پس از طراحی توسط استاد اسکندرپور عملیات نجاری، قلم‌زنی مس، نقره و طلاکاری با مشارکت استادکاران اصفهانی انجام شد.