kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

خوش‌خدمتی رسانه‌های آلمانی به ترامپ با هجمه به هویت و تاریخ ایران(اخبار ادبی و هنری)

استفاده از عنوان جعلی برای «خلیج‌فارس» توسط برخی رسانه‌های آلمانی، اعتراض ایرانیان مقیم آن کشور را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار کیهان، همزمان با سر‌و‌صداهای جدید ترامپ علیه کشورمان، برخی از رسانه‌های دولتی در آلمان، ازجمله شبکه رادیویی کلاسیک در اقدامی مغایر با اخلاق رسانه‌ای، از عنوان مجعول برای خلیج‌فارس استفاده می‌کنند! طبق مصوبه نشست 23 گروه نام‌های جغرافیایی ملل متحد، رسانه‌ها نمی‌توانند اسامی مجعول را درباره مناطق جغرافیایی به کار ببرند. این اقدام، گویای آن است که اساسا هدف اصلی این جریان، فراتر از تحریم اقتصادی و ضدیت با انقلاب و نظام اسلامی، همه مردم و حتی تاریخ و فرهنگ کشور ما را هدف تخریب قرار داده است.
البته فعالیت تبلیغاتی این رسانه‌ها، اعتراض ایرانیان مقیم آلمان را برنگیخت. به طوری که جمع زیادی از هموطنان ساکن آلمان با امضای یک شکایت، اعتراض خود را به رسانه‌های تحریف‌کننده نام خلیج‌فارس در آلمان، اعلام کردند. نکته قابل تأمل این است که مسئولان رادیو کلاسیک در واکنش به اعتراض ایرانیان مقیم آلمان اعلام کرده‌اند که به سفارش دولت امارات اقدام به تحریف اسم رسمی خلیج‌فارس کرده‌اند!
شکایت هموطنان ساکن آلمان به رفتار ضدایرانی رسانه‌های آلمانی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین پی‌گیری می‌شود.