kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
حضور مقامات بلند پایه در تهران به بهانه تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا

تاکید وزیر ورزش در دیدار با رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی از سعودی‌ها در خانه حق فوتبال ایران است

در شرایطی که وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که میزبانی از تیم‌های عربستانی حق فوتبال ایران است، شیخ سلمان گفت: رای دادگاه CAS درباره این موضوع اعلام شده و آن رای اجرایی می‌شود.
سرویس ورزشی-

برگزاری بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران، پای بسیاری از مقامات بلند پایه فوتبال آسیا و جهان را به ایران باز کرد. یکی از این نفرات، شیخ سلمان رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. شیخ سلمان پس از حضور در تهران، روز گذشته به دیدار مسعود سلطانی فر رفت و درباره آخرین وضعیت فوتبال ایران با وزیر ورزش و جوانان ایران گفت‌و‌گو کرد. در این جلسه سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: معتقدم نبض فوتبال آسیا در ایران می‌تپد و لازم است از همکاری‌های شما برای رشد و توسعه فوتبال آسیا تشکر کنم و خصوصا تلاش‌های شما برای استاندارد سازی باشگاه‌ها در فوتبال آسیا بسیار اثر گذار است. وزیر ورزش و جوانان از شیخ سلمان خواست حمایت خود از باشگاه‌های ایران را ادامه دهد و تاکید کرد: حق تیم‌های ایرانی است که در ایران میزبان تیم‌های عربستانی باشند و از کنفدراسیون فوتبال آسیا و شما انتظار داریم که ورزش از مسایل سیاسی جدا باشد و ما ورزش و بخصوص فوتبال را پیوند دهنده ملت‌ها می‌دانیم و معتقدیم پیام آور صلح و دوستی ملت‌هاست.
شیخ سلمان: رای پرونده ایران و عربستان صادر شده است
بعد از صحبت‌های وزیر ورزش، رئیس‌بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم گفت: فدراسیون فوتبال ایران در سال ۲۰۱۷ بعنوان بهترین فدراسیون انتخاب شد و این نشان دهنده کار و تلاش زیاد است. نمایشی که تیم ایران در جام جهانی داشت تحسین اروپایی را هم به دنبال داشت و من به عنوان یک آسیایی از این نمایش قدرتمند تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه بسیار لذت بردم.
وی افزود: فوتبال ایران فقط مختص تیم ملی بزرگسالان نیست در تمام رده‌ها شما موفق بوده‌اید از فوتسال تا همین نتایج فوتبال ساحلی و بخصوص فوتبال زنان بسیار موفق هستید و این موضوع موجب سربلندی فوتبال
آسیاست.
شیخ سلمان درباره رفع مشکلات فوتبال ایران، عنوان کرد: ما برای رفع مشکلات فوتبال ایران و بخصوص باشگاهها کمک‌های زیادی کردیم و تلاش خود را برای ارتباط بیشتر و بهتر بین اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به کار می‌گیریم. فوتبال بعنوان ورزش اول ایران از نظر ما محسوب می‌شود و از شما تقاضا می‌کنم بصورت نزدیکتر کار کنیم و روابط کنفدراسیون فوتبال آسیا و ورزش ایران صمیمانه و دوستانه است.
شیخ سلمان، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را برادر خود خطاب کرد و اظهار داشت: شما حمایت هزار درصدی ما را برای فوتبال ایران در کنار خود ببینید. هدف ما حفظ اتحاد و انسجام خانواده فوتبال است.
شیخ سلمان درخصوص موضوع میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی گفت: این مسئله‌ای بوده که در این روزها در کمیته مسابقات آسیا نیز مطرح شد و همچنین دو روز پیش دادگاه عالی سوئیس در مورد آن رأی خود را صادر کرده است که این رای بالاتر از همه آراء است و ما نمی‌توانیم روی این رای صحبت کنیم. هر چه باشد اجرا خواهیم کرد اما تا آنجایی که به ما مربوط می‌شود تمام تلاش مثبت خود را برای حل شدن این موضوع خواهیم کرد.
انتظاری که از رئیس‌AFC می‌رود
انتظار می‌رود تلاش‌های رئیس‌بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مشکلی که سعودی‌ها بوجود آورده اند، عملی باشد و به حرف و وعده خلاصه نشود. چند سالی است که حق میزبانی از باشگاه‌های ایرانی در تقابل با تیم‌های سعودی گرفته شده و تمام تلاش‌های فدراسیون فوتبال هم برای حل این مشکل نتیجه‌ای نداشته است.
یک سال قبل مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گویی عنوان داشت این مشکل حل شده است و از آن به عنوان یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران نام برد اما بعدا مشخص شد که وعده تاج درست نبود و تیم‌های ایرانی باید در زمین بی‌طرف به مصاف حریفان سعودی خود بروند.