kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

عسگری نخستین طلایی کاراته ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا

کاراته کای قزوینی کشورمان که پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان قول کسب مدال طلا را داده بود، با رسیدن به سکوی نخست جهان به وعده خود عمل کرد و نخستین طلای ایران در این مسابقات را کسب کرد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در حالی به میزبانی اسپانیا پیگیری می‌شود که عصر دیروز در ادامه پنجمین روز این رقابتها که به میزبانی شهر مادرید برگزار می‌شود، بهمن عسگری با برتری در دیدار فینال این رقابت‌ها نخستین طلای کاراته‌کاهای ایران را کسب کرد.کاراته‌کای وزن ۷۵- کیلوگرم ایران در دیدار فینال به مصاف «لوئیجی بوسا» از ایتالیا رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان کاراته جهان شد.
عسگری در دور نخست با حساب ۳ بر ۱ «ویلیام انگمن» از سوئد را شکست داد، در دور دوم نیز ۸ بر صفر «فالی لی» از چین را مغلوب کرد، در مبارزه سوم «یرمک آینازوف» قزاق را ۲ بر صفر شکست داد و راهی مرحله بعد شد. او در دیدار چهارمش «عبدالرحمان سنه» سنگالی را ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت اما در دیدار پنجم مقابل «کن نیشیمورا» از ژاپن صفر بر صفر به تساوی رسید ولی با قانون هانتی برنده بازی اعلام شد و به نیمه‌نهایی رسید. او در این‌ مرحله با نتیجه ۲ بر صفر «بسلان مزوف» کاراته‌کا کشور روسیه را شکست داد و فینالیست شد.
بهمن عسگری که موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شده بود، چندی پیش عنوان کرده بود که کاراته دو مدال به او بدهکار است که طلای بازی‌های آسیایی را کسب کرد و طلای جهان را نیز در مادرید خواهد گرفت و دیروز موفق شد به وعده خود عمل کرده و با شکست همه رقبا روی سکوی نخست جهان بایستد. پیش از این، سجاد گنج‌زاده در وزن ۸۴+کیلوگرم به مدال نقره و ذبیح‌الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.