kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

حوادث کوتاه از کشور

کود شیمیایی تقلبی
بناب- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب از کشف یک انبار بزرگ کود شیمیایی تقلبی به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال توسط سربازان گمنام امام عصر(عج) این شهرستان خبر داد.
علیرضا دهقان افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) شهرستان بناب با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند قاچاق سازمان یافته کودهای شیمیایی یارانه‌ای را همزمان با بناب در دو استان دیگر شناسایی و این باند را متلاشی کنند.
وی تصریح کرد: در این عملیات 490 کیسه کود شیمیایی تقلبی و تعداد یک هزار عدد گونی خالی به همراه دستگاه مربوط به دوخت و پلمب گونی‌ها نیز کشف و ضبط شد.
سرقت شمش آلومینیوم
چناران – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان چناران از دستگیری سارقان شمش آلومینیوم و کشف اموال مسروقه خبر داد.
سرهنگ «برات اویسی» گفت: در پی اعلام شکایت کارخانه ذوب فلزات شهرک صنعتی چناران مبنی بر سرقت 150 شمش آلومینیوم به ارزش 570 میلیون ریال، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.فرمانده انتظامي شهرستان چناران افزود: با رصد اطلاعاتی و بررسی دوربین‌های مداربسته کارخانه، یکنفر از کارگران کارخانه بعنوان مظنون دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بازجویی فنی و پلیسی کارگاهان پلیس آکاهی، مظنون دستگیر شده، به سرقت 150 شمش آلومنیوم با همدستی یکی از کارگران اخراجی و فروش آن به چند نفر مالخر در مشهد، اعتراف کرد.
مرگ خاموش زن و شوهر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از انتشار گاز خانگی منجر به مرگ یک زن و شوهر 60 ساله در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «قاسم عزیزی» گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مشکوک یک زوج 60 ساله در این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
وی، تصریح کرد: ماموران با حضور در محل در یافتند، انتشار گاز خانگی منجر به مرگ این زن و شوهر شده است.
آتش زدن ۳ کفتار
نیشاپور- فارس: عضو شورای هماهنگی شبکه‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور از آتش زدن یک کفتار به همراه دو توله‌اش در شهرستان فیروزه خبر داد.محمدحسن کلیدری، افزود: شاید به نگاه مردم عادی کفتار حیوان لاشخور و آشغال‌خور است ولی این حیوان یک ذخیره استراتژیک است، کفتار در اکثر نقاط کشور زندگی می‌کند و تاکنون کمترین گزارشی از حمله کفتار به حیوانات و انسان گزارش نشده و حیوانی در انزوا است. وی با تأکید براینکه بهترین ذخیره ژنتیکی کشور را از دست داده‌ایم که به راحتی تولید نمی‌شود، افزود: در این ماجرا احتمالا گروهی از جوانان لانه این حیوانات را پیدا کرده و برای لجبازی یا شرط‌بندی یا موارد دیگر، این کار را کرده‌اند.
قاچاق لوازم خانگی
زنجان – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: 108 دستگاه لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه در زنجان کشف و ضبط شد.
سرتیپ آزادی افزود: 15 دستگاه انواع لوازم خانگی و93 دستگاه گوشی  تلفن همراه ازیک دستگاه کامیونت درمحور بیجار – زنجان کشف شد.
وی ارزش ریالی این کالاها را دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کردو اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
برخورد اتوبوس با کوه
قزوین- ایسنا: رئیس‌پلیس راه استان قزوین گفت: در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس به کوه در کیلومتر ۷۰ آزاد راه «قزوین – رشت» محدوده «حسن خانی» سه تن مصدوم شدند. بیگلری افزود: این اتوبوس با ۱۲ نفر سرنشین از تهران به رودسر در حال حرکت بود که بنا به دلایلی پس از برخورد با گاردریل به کوه برخورد و متوقف شد.وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلوی راننده اتوبوس و لغزنده بودن جاده اعلام کردند.
تصادف زنجیره‌ای
دماوند- مهر: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: وقوع تصادف زنجیره‌ای بین هشت خودرو در محور فیروزکوه- دماوند سبب کشته شدن دو نفر و مصدومیت هفت نفر شد.محمد کرم درآبادی افزود: در این حادثه چهار دستگاه کامیون با چهار دستگاه خودرو سواری با یکدیگر برخورد کردند.
دستگیری قاتل قبل از قتل
کرمانشاه – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور گفت: با حضور به موقع پلیس و دستگیری فردی که قصد کشتن همسرش را داشت از وقوع یک قتل در این شهرستان جلوگیری شد.
سرهنگ عزیز الهیاری، افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان کنگاور پس از اطلاع از اینکه فردی قصد دارد همسر خود را با سلاح گرم به قتل برساند به سرعت وارد عمل شدند.وی ادامه داد: ماموران بلافاصله با تشکیل یک تیم عملیاتی ویژه نسبت به شناسایی موقعیت مکانی متهم اقدام و با اقدامی غافلگیرکننده نسبت به دستگیری وی در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت در حال عزیمت به سمت محل سکونت همسرش را داشت، دستگیر کردند.وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم، از وی یک قبضه سلاح کمری و هفت عدد فشنگ کشف شد.
کلاهبرداری میلیاردی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری در شهرستان بهشهر ، خبر داد.
سرتیپ سید محمود میرفیضی گفت: با انجام تحقیقات از مال باختگان ماموران دریافتند، متهم به کلاهبرداری با دریافت تسهیلات بانکی و امتناع از پرداخت اقساط آن و خرید و فروش ملک به چندین نفر، تاکنون از افراد مختلفی کلاهبرداری کرده است. وی با‌اشاره به کلاهبرداری 67 میلیارد ریالی متهم از شهروندان، تصریح کرد: تاکنون نمایندگان حقوقی دوبانک خصوصی و شش نفر از مال باختگان برای طرح شکایت از متهم به مراجع قضائی و انتظامی مراجعه کرده‌اند.
قاچاق سوخت
تایباد – ایسنا: فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: مرزبانان این فرماندهی 21 هزار و 834 لیتر سوخت قاچاق را در مرز دوغارون کشف و ضبط کردند.
سرهنگ کاظم صمدی ارزش این میزان سوخت قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در این ارتباط چند خودرو سواری و ترانزیتی توقیف و چند متخلف دستگیر و برای تکمیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.
تصادف‌‌های مرگبار
بندر عباس- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: تصادف‌های جاده‌ای در هرمزگان ۳ کشته بر جای گذاشت.سرهنگ علی اسفندانی افزود: یکی از تصادف‌ها در برخورد یک دستگاه کامیون با پژوی سواری در جاده بندرعباس- میناب در نزدیکی روستای جلابی رخ داد که بر اثر آن راننده پژو جان باخت.وی علت حادثه را انحراف به چپ راننده خودرو پژو اعلام کرد. وی گفت: در حادثه دیگر در جاده روستایی گچویه در بستک یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی پراید برخورد کرد که بر اثر آن موتور سوار و سرنشین آنجان باختند. فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: علت حادثه انحراف به چپ خودروی پراید بود.