kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
معاون پلیس فتا خبر داد

دستگیری 700 توزیع کننده اینترنتی داروهای تقلبی

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا گفت: درعملیات «پانجیای 11» پلیس فتا توانست بیش از 9 هزار وب سایت و لینک مبتنی بر وب‌سایت داخلی و خارجی را رصد و بیش از 700 نفر را دستگیر کند.

سرهنگ حسین رمضانی به پایگاه خبری پلیس، گفت: عملیات پانجیا عملیاتی است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز صورت می‌پذیرد. سازمان اینترپل با درک صحیح از مشکلات ناشی از عرضه داروهای تقلبی و غیرمجاز در اینترنت اقدام به اجرای عملیات پانجیا با حضور پلیس‌های سایبری کشورهای عضو می‌کند.
رمضانی افزود: در عملیات پانجیا، اقدامات موثری برای مقابله با داروخانه‌های غیرمجاز، سرویس‌دهندگان اینترنتی و درگاه‌های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران نیز مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد، لذا پلیس فتا پس از آغاز رسمی فعالیت خود از سال 2008 در این عملیات شرکت کرده و در مجموع 8 عملیات قبلی پلیس فتا با همکاری دادستانی کل و وزارت بهداشت توانسته عملکرد موثری داشته باشد.  
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: اقدامات پلیس فتا باعث پیشگیری و مبارزه موثر با این پدیده شوم که مستقیما سلامت افراد را هدف قرار می‌دهد، شده است.
سرهنگ رمضانی عنوان داشت: در عملیات پانجیای 11 در سال جاری، پلیس فتا توانست با همکاری رده‌های این پلیس در استان‌های مختلف بیش از 9 هزار وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد کند که از این تعداد 620 مورد با دستورات مقامات قضایی مسدود و در نهایت بیش از 700 نفر شناسایی و دستگیر شدند که به همراه بیش از 100 هزار قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در اختیار مقامات قضایی
قرار گرفته‌اند.
وی افزود: بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌کردند.