kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
بارندگی در برخی مناطق ادامه دارد

پیش‌بینی کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق کشور

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال‌شرق کشور بین 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، گفت: از امروز ضمن تشدید بارش در جنوب غرب و جنوب کشور دامنه فعالیت آن در غرب، مرکز و شرق کشور گسترده خواهد شد و در این مناطق سبب بارش پراکنده باران و وزش باد می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه با بیان این‌که شدت بارش روز یکشنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، بخش‌های جنوبی فارس و غرب هرمزگان می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این روز بارش پراکنده باران در استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، لرستان و اصفهان رخ
خواهد داد.
وظیفه افزود: از بعدازظهر امروز به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران و وزش باد در غرب سواحل و مواج شدن تدریجی غرب دریای خزر انتظار می‌رود.
به گفته وی، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انتظار می‌رود دما بین 4 تا 6 درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال‌شرق کشور کاهش یابد. همچنین امروز و فردا غرب خلیج‌فارس به خصوص سواحل خوزستان و بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.
همچنین سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای اعلام کرد: طی روز یکشنبه، برای استان‌های بوشهر، نیمه جنوبی فارس، غرب هرمزگان، خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهکیلویه و بویراحمد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.