kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

پیکرهای مطهر 2 شهید در قم و خوی تشییع شدند

پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمد حسن دهقانی» و شهید مدافع امنیت سرگرد مهدی مردانی در قم و خوی تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار کیهان از قم، پیکر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمد حسن دهقانی که در اربعین حسینی به دست تکفیری‌ها در حومه سوریه به شهادت رسیده بود، بر روی دوش مردم شهیدپرور قم ‌از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) بدرقه شد.
قشرهای مختلف مردم، فرماندهان، سپاهیان، بسیجیان، کسبه بازار و طلاب حوزه‌های علمیه هم دوش با خانواده این شهید مطهر، در مراسم تشییع شرکت و پیکر مطهر را گلباران کردند.
پیکر مطهر این شهید پس از طواف بر گرداگرد مضجع شریف حضرت معصومه(س) و اقامه نماز توسط آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، برای خاکسپاری به گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم منتقل شد.
حجت‌الاسلام «محمد حسن دهقانی» از استادهای مدرسه علمیه حقانی قم، خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه(س)، کارشناس احکام نماز جمعه پردیسان قم بود که به دست تکفیری‌ها روز اربعین به شهادت رسید.
همچنین پیکر مطهر سرگرد شهید مهدی مردانی که در درگیری با عوامل ضد انقلاب در منطقه عملیاتی سردشت به فیض شهادت نائل شده بود، روز سه‌شنبه با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان شهر خوی تشییع شد.
به گزارش ایرنا این شهید که از پاسداران دلیر سپاه پاسداران بود، شامگاه روز یکشنبه /یازدهم آبان ماه/ در حین انجام ماموریت در منطقه عملیاتی سردشت به درجه رفیع شهادت نائل شد.
پیکر پاک و مطهر این شهید پس از تشییع بر دوش مردم خوی، در قطعه شهدای مزار خوی به خاک سپرده شد.