kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

ماکرون در کارخانه «رنو» با اعتراض کارگران ناراضی سنگ روی یخ شد

حضور رئیس جمهور فرانسه در شرکت خودروسازی رنو با اعتراض نماینده کارگران شرکت رو‌به‌رو شد و نماینده کارگران با اعتراض‌های خود کام رئیس جمهور فرانسه را تلخ کردند.

روز پنج شنبه کارکنان شرکت خودروسازی رنو و مسئولان این شرکت با رایزنی‌های بسیار سرانجام توانستند امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را به کارخانه بکشانند تا از نزدیک این کارخانه را ببیند. اما حضور رئیس جمهور فرانسه در این کارخانه آنطور که رئیس جمهور فرانسه انتظارش را داشت، پیش نرفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما «ساموئل بوووآ»  نماینده اتحادیه کارگران رنو در سخنانی در حضور ماکرون گفت: قربان، ما اینجا جمع نشده‌ایم تا تئاتر بازی کنیم. ما اینجا هستیم تا موفق شویم. اما جناب رئیس جمهور! ما بدون شما هم موفق می‌شویم. کارکنانی که اینجا حضور دارند چهل سال است که اینجا کار کرده‌اند. آنها بدون شما موفق بوده‌اند. شما پول را از جیب کارگران در می‌آورید. جناب ماکرون! شما پول را از جیب مستمری‌بگیران درمی‌آورید. اگر اینجا آمده‌اید تا نمایشی سیاسی به راه بیندازید‌، کار دیگری است. آقای ماکرون! به شما در اینجا خوشامد نمی‌گوییم. من بیست و هفت سال است که برای شرکت رنو کار می‌کنم. رنو حقوق مرا می‌دهد و نه شما آقای ماکرون!
براساس این گزارش ماکرون که می‌دید فضای حضورش در کارخانه رنو تحت تاثیر این اعتراض‌ها قرار گرفته است سعی کرد با قطع کردن سخنان این کارگر معترض و به شوخی گرفتن حرف‌هایش او را ساکت کند که این کارگر معترض در پاسخ گفت: «اگر شما نزاکت داشته باشید به حرف من گوش می‌کنید. آیا من می‌توانم صحبت کنم؟‌» در اینجا کارگران برای این کارگر معترض دست زدند و ماکرون هم به اجبار گفت بله حرف‌هایت را ادامه بده.