kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

اکو با تاسیس کرسی شهر جهانی ابن سینا موافقت کرد


 
شهردار همدان گفت: موسسه فرهنگی اکو در تهران، به عنوان نماینده سازمان بین‌المللی اکو موافقت کرد تا کرسی شهر جهانی ابن سینا در مقر این سازمان در وین پایتخت اتریش تاسیس شود.
عباس صوفی در نشست خبری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در جمع خبرنگاران افزود: چندی پیش درخواست این کرسی به مقر اکو واقع در وین پایتخت اتریش ارسال شد و با این درخواست موافقت شد.
وی اضافه کرد: این اتفاق می‌تواند همدان را به عنوان یکی از شهر‌های فرهنگی دنیا معرفی کند.
صوفی اظهار داشت: این چنین اتفاقات بین‌المللی می‌تواند در توسعه و معرفی همدان موثر باشد.
وی گفت: اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) بهترین موقعیت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، به گردشگران سراسر دنیا است.
شهردار همدان افزود: متاسفانه تاکنون در حوزه گردشگری نتوانستیم همدان را به جهانیان معرفی کنیم و ظرفیت‌های بی‌نظیر همدان همچون آرامگاه بوعلی و غار علیصدر می‌تواند همدان را در حوزه گردشگری جهانی کند.
وی اظهار داشت: در این مدت جلساتی با سفرای اتریش، بلژیک، سوییس، یونان، برزیل و ژاپن برگزار کردیم و مذاکراتی درخصوص توسعه صنعت گردشگری استان با آنها انجام دادیم.
صوفی تاکید کرد: هفته گذشته همدان به عنوان نخستین شهر جهان در اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) عضو شد که این می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری این شهر موثر باشد.
وی گفت: با توجه به عضویت همدان در چندین نهاد بین‌المللی، در آینده‌ای نزدیک مرکز توسعه همکاری‌های بین‌المللی شهر همدان راه‌اندازی می‌شود که این مرکز هدایت و مدیریت این نهادهای بین‌المللی را به عهده می‌گیرد.
شهردار همدان ادامه داد: این مرکز می‌تواند برای توسعه حوزه گردشگری کشور مفید باشد و یک گام بلندی در صنعت گردشگری همدان بردارد و برای گردشگران سایر کشور‌ها بیشتر شناخته شود.
در پایان این نشست از تمبر یادبود این اجلاس و همچنین پوستر جشنواره پاییزه همدان رونمایی شد.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 23 آبان با حضور اعضای کشورهای متفاوت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.