kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

عزیمت پیاده علمای اهل سنت به حرم امام رضا(ع)

هزار نفر از نخبگان و علمای اهل سنت از سراسر ایران که به مناسبت دهه پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده‌اند صبح دیروز (14 آبان) با پیاده‌روی از میدان شهدای این شهر به سمت حرم رضوی، به زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند.



به گزارش ایرنا، این کاروان زیارتی شامل هموطنان اهل سنت از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی روز یکشنبه وارد مشهد شدند.
نخبگان و علمای اهل سنت از سراسر کشور همزمان با دهه آخر ماه صفر در قالب کاروان زیارتی با قصد تشرف به بارگاه منور امام رضا(ع) و شرکت در عزاداری‌های این ایام، برای عرض تسلیت با پای پیاده به سمت حرم رضوی حرکت کردند.
نخبگان و علمای اهل سنت سراسر کشور ظهر روز دوشنبه نیز در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) با متولی آستان قدس رضوی دیدار کردند.
این افراد زیارت بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر که متعلق به آن بزرگوار و حضرت رسول اکرم‌(ص) است را تحکیم‌بخش وحدت شیعه و سنی توصیف کردند.
مشهد مقدس در دهه پایانی صفر هر سال میزبان خیل مشتاقان امام رضا(ع) از شیعیان به صورت پیاده و پیروان سایر ادیان و مذاهب از سراسر دنیا است، از این رو بزرگان اهل سنت نیز هر سال به سهم خود برای پابوسی حضرت به مشهد مقدس سفر می‌کنند.
آنان عرض ارادت خود به ساحت مقدس آن حضرت را به صورت پیاده پیمودن بخشی از مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی به منصه ظهور رسانده و در برابر شخصیت والای امام هشتم‌(ع) سر تعظیم فرود می‌آورند.