kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال




داورزنی: مجمع تکلیف ریاست فوتبال را معلوم می‌کند
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت رئیس‌فدراسیون فوتبال با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها تاکید کرد که مجمع تکلیف ریاست این فدراسیون را مشخص خواهد کرد. محمدرضا داورزنی در خصوص مشخص شدن وضعیت رؤسای فدراسیون فوتبال با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال تکلیف را روشن کرده و ما هم نظرمان این است که تصمیم کلی را برای فدراسیون فوتبال خود مجمع باید بگیرد. مجمع برای آینده فدراسیون تصمیم می‌گیرد. مجموعه فدراسیون‌ها نهادهای عمومی هستند که غیر‌دولتی هستند اما طبیعی است که مجمع فدراسیون فوتبال در مورد شرایطش تصمیم گیری خواهد کرد.
جدایی قطعی میثاقیان از کارون اروند خرمشهر
اکبر میثاقیان، سرمربی تیم کارون اروند خرمشهر از سمت سرمربی‌گری این تیم کناره‌گیری کرد. به همراه اکبر میثاقیان، محمد مولایی و حمید فرزانه که از اعضای کادر فنی باشگاه بودند به صورت توافقی از باشگاه جدا شدند.تیم کارون اروند خرمشهر با هدایت اکبر میثاقیان تا هفته یازدهم مسابقات لیگ دسته یک،‌ با ۱۰ امتیاز در رده دهم جدول رقابت‌ها جای گرفته است.
عزم ایران برای شکست برزیل
مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی از امروز و به میزبانی امارات و با حضور هشت تیم برگزار می‌شود که تیم ملی ایران هم در گروه دوم این رقابت‌ها حضور دارد.هشتمین دوره رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی از امروز همانند هر سال در کشور امارات برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است که در هفت دوره قبل، تیم‌های روسیه و برزیل هر کدام با سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی پر افتخارترین تیم‌های این مسابقات هستند. تیم ملی ایران نیز در سال ۲۰۱۳ موفق شد به مقام قهرمانی برسد. ایران یک نایب قهرمانی هم در سال ۲۰۱۶ به دست آورده است. تیم ملی ایران که اوکتاویوی برزیلی را روی نیمکت خود می‌بیند با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه، در این دوره در گروه B باید با تیم‌های آمریکا، تاهیتی و روسیه به رقابت بپردازد. ایران در اولین مسابقه خود امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم تاهیتی می‌رود. شاگردان اوکتاویو همگی مصمم هستند تا دوباره ایران را به مقام قهرمانی این رقابت‌ها برسانند. صحبت‌های آنها نشان می‌دهد برزیل را قدرتمندترین رقیب خود می‌دانند اما برای تصاحب قدرت، از این تیم پر افتخار عزم خود را جزم کرده‌اند. برزیل در دو سال گذشته دو قهرمانی به دست آورده است که در سال ۲۰۱۶ این قهرمانی با شکست ایران در فینال به دست آمد.در گروه A نیز تیم‌های امارات، مصر، اسپانیا و برزیل با هم مسابقه می‌دهند.
برنامه کامل بازی‌های ایران در مرحله گروهی به این شرح است:
*سه‌شنبه: ایران................................................................تاهیتی(ساعت: ۱۹:۳۰)
*چهارشنبه: ایران............................................................. آمریکا(ساعت: ۱۹:۳۰)
*پنج‌شنبه :روسیه.............................................................. ایران(ساعت: ۱۹:۳۰)
سرمربی کاشیما: از هواداران پرسپولیس نمی‌ترسیم
گو اویوا ضمن اعتراف به خستگی بازیکنانش قبل از دیدار برگشت با پرسپولیس عنوان کرد این تیم از جو ورزشگاه آزادی نخواهد ترسید.گو اویوا سرمربی کاشیما قبل از دیدار با پرسپولیس گفت: فشردگی بازی‌ها و خستگی کار ما را کمی سخت کرده ولی این شرایطی بود که از ابتدای فصل با آن مواجه بودیم و چیز جدیدی نیست و نباید بهانه‌ای برای ما باشد. ۹۰ دقیقه با قهرمانی در آسیا فاصله داریم و مطمئنم بازیکنانم برای رسیدن به هدف خودشان تلاش خواهند کرد. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا در بازی برگشت نیز موفق باشیم.سرمربی تیم ژاپنی در ادامه اضافه کرد: شاید بتوان گفت که از نظر ذهنی و فیزیکی خسته هستیم ولی با کمی استراحت برای دیدار برگشت آماده خواهیم شد و خودمان را به این دیدار می‌رسانیم. ما می‌دانیم پرسپولیس هواداران زیادی دارد ولی ما خیلی به قهرمانی در لیگ قهرمانان نزدیک هستیم و بازیکنانم بر این خستگی غلبه خواهند کرد تا بتوانند برای اولین بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسند. در ورزشگاهی بازی خواهیم کرد که مملو از تماشاگر خواهد شد ولی بازیکنانم از این موضوع نمی‌ترسند چون تمرکز ما روی قهرمانی است.
برگزاری مرحله نخست انتخابی تیم امید در تهران
مدیر اجرایی تیم فوتبال امید ایران از برگزاری مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در روزهای دوم تا هشتم فروردین و به میزبانی تهران خبر داد. تیم امید ایران برای حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌شود. بهزاد آزاد مدیر اجرایی تیم ملی فوتبال امید درخصوص مرحله اول این رقابت‌ها گفت: مراسم قرعه کشی مسابقات روز ۱۶ آبان در مالزی برگزار خواهد شد و حمید استیلی هم به عنوان مدیر تیم ملی امید ایران در این مراسم حضور دارد. جمهوری اسلامی ایران پیش از این درخواست خودش برای میزبانی از بازی‌های این مرحله را اعلام کرده و بر این اساس مسابقات مرحله نخست در گروه ایران به میزبانی تهران و با حضور چهار تیم برگزار خواهد شد.آزاد اضافه کرد: این اتفاق بسیار خوبی است که دور اول بازی‌ها در ایام ابتدایی سال و در تهران برگزار می‌شود و امیدواریم تیم ملی امید با استفاده از این فرصت بتواند مرحله نخست بازی‌ها را با اقتدار پشت سر بگذارد.