kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری قاتل
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: متهم قتل مرد 35 ساله در کمتر از دو روز دستگیر شد.
سرهنگ حسن کیخا افزود: یک فقره مرگ مشکوک در یکی از مزارع بخش بمپور شهرستان ایرانشهر به پلیس گزارش شد که طبق بررسی مشخص شد که مرگ بر اثر اصابت گلوله به سر متوفی بوده است.
وی اضافه کرد: در تحقیقات میدانی مشخص شد سه جوان موتور سوار با اسلحه کلاش قصد زورگیری از مقتول را داشتند که با مقاومت وی به سوی وی تیراندازی و از محل متواری شدند.
وی در ادامه گفت: متهم به قتل که جوانی 18 ساله است در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد.
قاچاق دارو
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس امنیت عمومی گیلان از کشف داروی قاچاق در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ سید رسول صمدی، گفت: پليس امنيت عمومی با انجام تحقيقات، محل نگهداری داروهای قاچاق را شناسايی و با هماهنگی مقام قضايی به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: در بازرسی از اين مكان 56 هزار و 277 عدد داروی قاچاق كشف و متهم 39 ساله دستگير شد.
رئیس ‌پلیس امنیت عمومی گیلان گفت: كارشناسان با بررسی داروهای كشف شده آنها را نيرو‌زا تشخيص دادند و ارزش اين دارو‌ها را يک ميليارد ريال اعلام كردند.
سارق ویلاهای شمال
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد گفت: سارق ویلا‌های خالی از سکنه در این شهرستان دستگیر شد.
سرهنگ حامد ابراهیمی، افزود:: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و ویلا‌های خالی از سکنه در سطح شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کردند.
وی افزود: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده تاکنون به ۲۱ فقره سرقت ویلا‌های خالی از سکنه در این شهرستان اعتراف کرد و با صدور حکم قضائی روانه زندان شد.
بازداشت مدیر متخلف
زنجان- فارس: یک منبع آگاه گفت: دو تن از مدیران سابق یکی از ادارات کل استان زنجان به اتهام مسائل مالی توسط مراجع ذی‌صلاح بازداشت شدند.
در مورد دستگیرشدگان و جزییات بیشتر حادثه در این زمینه تحقیقات ادامه دارد.
خرس قهوه‌ای قربانی تصادف
سمنان- فارس: رئیس ‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از تلف شدن یک قلاده توله خرس در اثر برخورد با خودروهای عبوری در مسیر جاده مجن خبر داد.
علی‌اکبر قربانلو، گفت: مأموران اجرایی محیط زیست شهرستان شاهرود بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه توسط خودروهای عبوری، در محل حاضر شدند و در کنار جاده مجن، لاشه یک توله خرس قهوه‌ای را مشاهده کردند.
وی ادامه داد: بررسی لاشه این توله خرس برای تعیین سن دقیق آنکه از ناحیه سر به‌ شدت مصدوم شده بود، در حال انجام است.
درگیری در بیمارستان
اهواز- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: چهار نفر از عوامل درگیری در بیمارستان نظام مافی این شهرستان بازداشت و روانه زندان شدند.
مصطفی نظری ، افزود: براساس شکایت بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول و گزارش مرجع انتطامی مشخص شد درگیری پس از مشاجره لفظی به محوطه بیمارستان نظام مافی کشیده شده است.
وی اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده و با توجه به حیثیت عمومی جرم چهار نفر به اتهام اخلال در نظم عمومی و شرکت در نزاع دست جمعی و برخی از آنها علاوه‌بر اتهامات مذکور به اتهام تخریب اموال بیمارستان تحت تعقیب قرار گرفتند.
دادستان عمومی و انقلاب شوش افزود: این افراد پس از انجام تحقیقات مقتضی و با صدور قرار قانونی به زندان معرفی شدند.
کالای قاچاق
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف سیگار و پارچه قاچاق در شهرستان پاوه خبر داد.  
سرهنگ «علیرضا مرزبانی» اظهار داشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی بخش نوسود شهرستان پاوه حین گشت‌زنی به تعدادی از قاچاقچیان برخورد کردند که با مشاهده خودروی پلیس پا به فرار گذاشتند.
وی ادامه داد: در بررسی از خودروی قاچاقچیان متواری، 225 هزار نخ سیگار و 19 طاقه پارچه قاچاق کشف شد که طبق نظر کارشناسان، ارزش ریالی آنها به دومیلیارد و 400 میلیون ریال می‌رسد.
کشف مشروب الکلی
مشهد- مهر: دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: مامورین پلیس مبارزه باقاچاق کالاوارز طی اقدامات اطلاعاتی یک انبار دپوی مشروبات الکلی رادرباغی واقع در بلوار توس مشهد شناسایی کردند.
رسول فرزادفر، گفت: در بازرسی از این محل ۲۵۲ لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز، دو دستگاه رسیور ماهواره، یک قبضه کلت بادی، تعداد ۹ عدد فشنگ جنگی و مقداری ماده مخدرکریستال کشف و در این رابطه دو متهم دستگیر شدند.
جریمه پارکینگ متخلف
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران، گفت: دو پارکینگ‌ متخلف در ساری محکوم به پرداخت حق صندوق دولت شدند.
یدالله ملکی، افزود: با گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر اخذ وجه اضافی دو پارکینگ پرونده تشکیل وجهت رسیدگی به تعزیرات مازندران ارسال شد.
وی گفت: رئیس ‌شعبه هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی ساری پس از بررسی و استعلام لازم تخلف انتسابی را محرز دانسته و متهمان را به پرداخت ۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم و در شعبه تجدید نظر قطعی و لازم الاجراء شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: رای صادره دراجرای احکام اجرایی شد.
تریلر حامل گازوئیل قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان سراوان از توقیف یک دستگاه تریلی حامل گازوئيل قاچاق خبر داد.
سرهنگ احمد آذرکيش، گفت: ماموران ايستگاه بازرسي اين فرماندهي مستقر در محور خاش - سراوان هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه‌تانکر حمل سوخت مشکوک شدند.
وي افزود: ماموران اين فرماندهي پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده، 32 هزار200 ليتر گازوئيل قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل از آن کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سراوان با‌ اشاره به توقيف خودرو گفت: راننده متخلف پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.
پنیر تقلبی
مشهد- فارس: کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی از کشف پنیر تقلبی در مشهد خبر داد.
مهدی مقدسی، گفت: در بازدیدهای مشترکی که با همکاران در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم،  از یک واحد تولیدی که متعلق به استان‌های غرب کشور است، 40 هزار قوطی پنیر خامه‌ای تقلبی به‌ارزش 70 میلیون تومان کشف شد.