kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

کشف بیش از دو تن مواد مخدر در دو استان شرقی و جنوبی

نیروهای وزارت اطلاعات و انتظامی استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان دو هزار و 438 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.



به گزارش ایرنا، اداره کل اطلاعات استان بوشهر اعلام کرد: با انجام اقدام‌های اطلاعاتی عملیاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) این استان یکهزار و 190 کیلوگرم تریاک کشف شد.
در اطلاعیه روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان بوشهر آمده است، کشف این میزان مواد مخدر در هفته جاری در دو عملیات جداگانه در شهرستان‌های بوشهر و کنگان انجام گرفت.
در این عملیات‌ها ضمن متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر اعضای آن دستگیر و دو دستگاه خودرو نیز از سوداگران مرگ توقیف شد.
قاچاقچیان قصد داشتند این محموله مواد مخدر را که از استان‌های شرقی کشور بارگیری شده بود پس از تخلیه در استان بوشهر به استان‌های مرکزی کشور انتقال دهند.
همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک هزار و 248 کیلوگرم انواع مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد قاچاقچیان با دو دستگاه خودرو 405 در مسیر نیکشهر به فنوج ماموران پلیس برای بررسی بیشتر موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند که با کنترل نامحسوس مسیر مذکور خودروهای مورد نظر را شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران با تیراندازی به سمت آنان اقدام به فرار کردند که پس از حدود یک ساعت تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه، قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند با برجای گذاشتن خودروها با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه اقدام به فرار کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران پس از پاکسازی منطقه در بازرسی از خودروها، موفق به کشف یک هزار و 68 کیلو تریاک، 170 کیلو حشیش و 10 کیلوگرم سایر مواد مخدر شدند.
قنبری تاکید کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری همچنان ادامه دارد.