kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

کوتاه از سراسر جهان



فلسطین اشغالی
قدس‌ پرس: یک جوان فلسطینی یکشنبه شب در مرز غزه هدف گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. این جوان فلسطینی، «عماد شاهین» نام داشت و در اردوگاه «النصیرات» ساکن بود.
صهیونیست‌ها از فروردین تاکنون، حدود 260 فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رساندند.
سوریه
ایسنا: «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد. موضوع این گفت‌وگو، تدوین قانون اساسی جدید در سوریه و تقویت مناسبات دو کشور بوده است. بشار اسد در این دیدار، از کمک‌های مسکو به دمشق در جریان مبارزه با تروریسم، تقدیر کرد.
پاکستان
فارس: رسانه‌های پاکستان از انتصاب «حامد الحق» فرزند «سمیع‌ الحق» به عنوان رهبر جدید «جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع الحق» خبر دادند. سمیع الحق که پدر معنوی طالبان خوانده می‌شود، اخیرا در «راولپندی» به دست عوامل ناشناس و با چاقو کشته شده است.
در ارتباط با عاملان پشت پرده این قتل، گمانه‌های متفاوتی وجود دارد؛ برخی تندروها طالبان را عامل این قتل می‌دانند و برخی نیز دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان و عربستان را در آن دخیل
می‌دانند.
میانمار
خبرگزاری فرانسه: حزب وابسته به «آنگ سان سوچی» رهبر دوفاکتوی میانمار، در انتخابات میاندوره‌ای این کشور، شکست خورد. این شکست به جایگاه سیاسی سوچی در این کشور، ضربه خواهد زد.
سوچی که پیش از این، از جانب اروپایی‌ها، جایزه صلح نوبل دریافت کرده بود، در کشتار مسلمانان این کشور در منطقه روهینگیا، نقش داشته است.