kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
مراسم روز استکبارستیزی باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد

طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» در 770 شهر

همزمان با تهدیدهای تکراری رئیس‌جمهور آمریکا و ادعای تبلیغاتی بازگشت تحریم‌های ضدایرانی ملت رشید و مقاوم ایران دیروز و در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حماسه‌ای بزرگ خلق کرده و با حضور در خیابان‌های 770 شهر شعار «مرگ بر آمریکا» را رساتر از همیشه طنین‌انداز کردند و با این حضور عظیم در تهران و سراسر کشور تهدیدهای تبلیغاتی ترامپ را به سخره گرفت.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گذشته اعلام کرد تمامی تحریم‌ها علیه ایران که به موجب توافق هسته‌ای برجام رفع شده بودند، بازگشته‌اند. این در حالی است که علیرغم اجرای تمامی تعهدات ایران در برجام، طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌های بانکی و مالی نیز پابرجا مانده بود.
بنا بر اعلام دولت آمریکا این تحریم‌های ادعایی که از روز دوشنبه 14 آبان اجرایی می‌شوند بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند و دومین بسته تحریم‌هایی هستند که بعد از خروج آمریکا از برجام علیه ایران احیا می‌شوند.
دولت آمریکا در حالی در اقدامی تبلیغاتی - رسانه‌ای از بازگشت تمامی تحریم‌ها که به موجب توافق هسته‌ای رفع شده بودند خبرداد، که اساسا پس از برجام هیچ یک از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان رفع نشده بود.
مردم انقلابی ایران با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان یک بار دیگر ضمن اعلام انزجار و نفرت خود از آمریکا تاکید کردند که از تهدیدهای روسای جمهور به تاریخ پیوسته و تازه به دوران رسیده آمریکا هیچ هراسی ندارند.
دریای خروشان مردم ایران در خیابان‌های سراسر کشور بار دیگر تهدیدهای تبلیغاتی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را به سخره گرفت و نشان داد که مردم انقلابی ایران از این حرکت‌های تبلیغاتی که مصرف داخلی دارد هیچ نگرانی ندارد.
طنین شعار هیهات منا‌الذله و مرگ بر آمریکا
مقابل لانه جاسوسی
مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان تهران ضمن بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان راهپیمایی گسترده خود را از صبح دیروز با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز و ضمن سردادن شعارهای «مـرگ بـر آمریـکا»، «مـرگ بـر انگلیـس»، «مـرگ براسـرائیل»، «مرگ بر استکبار» و «هیـهـات منـا الـذلـه» آمدند تا یک بار دیگر صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.
حضور اتحادیه و تشکل‌های دانشجویی در راهپیمایی دیروز بسیار چشمگیر بود. بر همین اساس دفتر تحکیم وحدت در مسیر راهپیمایی با برپایی غرفه استکبارستیزی از راهپیمایان استقبال کرد.
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با توزیع نشریه همشاگردی میان مردم که ویژه روز ملی استکبارستیزی منشتر شده بود، فعالیت چشمگیری در راهپیمایی داشت.
حضور نمایندگان در راهپیمایی 13 آبان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با پایان دادن به جلسه خود در مجلس به جمع راهپیمایان یوم الله 13 آبان پیوستند.
بر اساس اعلام علی لاریجانی رئیس ‌مجلس شورای اسلامی نشست خانه ملت ساعاتی زودتر به منظور حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان پایان یافت که به موجب آن، وکلای ملت به خیل عظیم راهپیمایان پیوستند.
تاکید مردم بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با آمریکا
شرکت کنندگان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز ۱۳ آبان در خیابانهای منتهی به ساختمان سفارت سابق آمریکا در تهران موسوم به لانه جاسوسی حضور یافته بودند، با در دست داشتن بنرهایی حاوی جملات رهبر معظم انقلاب بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با شیطان بزرگ، آمریکا تاکید کردند.
شرکت‌کنندگان با حمل بنر مزین به این جمله رهبر معظم انقلاب «جنگ نخواهد شد/ مذاکره نخواهیم کرد» حمایت خود را از نفی مذاکره با آمریکا اعلام کردند.
مردم حاضر در راهپیمایی دیروز تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب را درباره خوشبین نبودن به مذاکره با آمریکا را به دولتمردان یادآور شدند.
شرکت‌کنندگان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با در دست داشتن نوشته‌هایی با محتوای سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، نظر خود را در مورد گفت‌و‌گو و تفاهم با آمریکا به دولتمردان کشورمان اعلام کردند.
مردم پلاکاردهایی حمل می‌کردند که در آن از قول امام خمینی آمده بود: «آمریکا دوست نمی‌خواهد، خدمتگزار می‌خواهد.» انبوه مردم تهران که دیروز در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خیابان‌های منتهی به ساختمان سابق سفارت آمریکا - لانه جاسوسی - حضور یافته بودند وقاحت دولتمردان این کشور را محکوم کردند.
دلار زیر پای تهرانی‌ها در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار
مردم تهران که در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی سابق آمریکا شرکت کرده بودند، بنر بزرگ منقش به عکس‌های دلار آمریکا را زیر پای خود لگدکوب کردند.
جمعیت انبوه شرکت‌کننده در این مراسم با لگدکوب کردن دلار، واحد پول آمریکا و نماد سلطه خواهی اقتصادی این کشور بر جهان، عزم خود را در مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمن به ویژه در حوزه ارزی و پیگیری اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.
مردم تهران همچنین با آتش کشیدن پرچم آمریکا، انگلیس و عروسک ترامپ نفرت و انزجار خود را نسبت به مستکبران به ویژه آمریکای جنایتکار نشان دادند.
13 آبان روز فروریختن هیمنه آمریکا در ایران و سراسر دنیا
سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت 13 آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا طی سخنانی اظهار داشت: 13 آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است. چون 13 آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار و غارتگر است. 13 آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا در ایران شکسته شد و با ‌اشغال این لانه جاسوسی و بیرون راندن بقایای آمریکایی‌های زورگو و حیله‌گر کشورمان از لوث وجود آنها پاکسازی شد.
وی خطاب به جوانان گفت: اگر در 13 آبان سال 58 بساط لانه جاسوسی آمریکا جمع نمی‌شد قطعاً انقلاب ما به 40 سالگی خود نمی‌رسید و آمریکا این شیطان بزرگ می‌توانست با هدایت مستقیم عناصر داخلی و حمایت مستقیم از لیبرال‌ها و تکنوکرات‌های غرب‌گرا در همان دهه اول انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند. این موضوع قابل توجه و تأمل است برای آنها که امروز به دنبال مذاکره و ارتباط با آمریکا هستند.  سرلشکر جعفری پس از برشمردن شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا مقابل ملت ایران و دیگر ملل مقاوم منطقه خطاب به آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور گفت: آقای ترامپ! هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله‌هایی از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است و خود بهتر می‌دانید که روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما در جامعه آمریکا دست به خودکشی می‌زنند. از افسردگی و وحشتی که در جبهه‌های جنگ به آنها دست داده است. پس ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.
با دهن‌کجی برخی مسئولین و نمایندگان برخورد شود
انبوه جمعیت مردم تهران که امروز ۱۳ آبان در ویژه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور یافته بودند، طومار تهیه شده از سوی خانواده‌های شهدا را امضا کردند.
امضا کنندگان در این طومار ضمن ابراز نگرانی از آینده انقلاب و کشور نسبت به «گره زدن نان و آب ملت به لوایح آمریکایی» هشدار داده و با تاکید بر اینکه وعده الهی محقق خواهد شد، خواستار برخورد قاطع با آن دسته از مسئولان و نمایندگان مجلسی شدند که به ملت ایران دهن‌کجی می‌کنند.
بیانیه دانشجویی راهپیمایی 13 آبان نیز توسط مهدی ایران‌پوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و نماینده تشکل‌های دانشجویی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: این مکان روایتگر تحقیر آمریکا و تفکر مستکبرانه آن است. ‌اشغال لانه‌ جاسوسی ایالات متحده توسط دانشجویان انقلابی پیرو خط امام سیلی محکمی بود که نتیجه آن ایجاد روحیه مقابله به‌مثل در برابر اقدامات آمریکا و شکست ابهت پوشالی او بود.
این بیانیه می‌افزاید: طراحی دشمن استکباری امروز بیش از هر زمان دیگری پیچیده شده است این پیچیدگی در کنار برخی تصویب‌ها و عدم تصویب‌ها، برخی اقدامات و برخی بی‌اقدامی‌ها نشان از آن دارد که برخی ناخودآگاه و برخی خودآگاه در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ و اهداف او را با ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی، ترسیم افق‌های نادرست و تصویرسازی‌های ‌اشتباه از شرایط کشور به پیش می‌برند.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: امروز استکبارستیزی یعنی کاهش وابستگی اقتصادی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های نیم‌بند خارجی که با کوچکترین اخمی فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.
مخالفت راهپیمایان با تکرار هر نوع مذاکره با شیطان
قطعنامه تظاهرات سراسری مردم متدین و همیشه در صحنه ایران اسلامی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در پایان مراسم قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگناهای معیشتی کنونی تحمیل‌شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسئولین ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.
این قطعنامه می‌افزاید: شکستن هیمنه پوشالی طاغوت اعظم آمریکای جهانخوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت‌آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس‌آموز لانه جاسوسی آمریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.
در بخش دیگری از این قطعنامه تاکید شده است: خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی- رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشان عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان‌صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.