kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

تونس هیئت اسرائیلی را به این کشور راه نداد

در ایامی که ارتجاع عرب در خیانت به آرمان فلسطین و نزدیکی به رژیم صهیونیستی با هم مسابقه گذاشته، دادگاه بدوی تونس حکم ممنوعیت ورود هر هیئت صهیونیستی به این کشور به منظور شرکت در گردهمایی جهانی «گفت وگوی ادیان» را صادر کرد.

دادگاه بدوی تونس با صدور حکمی ورود هر هیئت یا شخصیت صهیونیست به تونس را ممنوع اعلام کرد. پیش‌تر هیئت ملی مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تونس، حزب جمهوری و جنبش خلق این کشور نیز خواستار ممانعت از ورود هیئت رژیم صهیونیستی به خاک این کشور برای شرکت در گردهمایی مذکور شده بودند. گردهمایی جهانی گفت وگوی ادیان روز شنبه در تونس برگزار شد.
اقدام دولت تونس در حالی صورت می‌گیرد که برخی از کشورهای مرتجع عربی از جمله عربستان، امارات، مصر و قطر برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از یکدیگر پیشی می‌گیرند و همین هفته پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان سفر کرد و با پادشاه این کشور از در دوستی درآمد!
واکنش‌ها
اقدام تونس در راه ندادن هیئت اسرائیلی با استقبال مقاومت فلسطین مواجه شد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از این تصمیم دادگاه تونس استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس، «سامی ابوزهری» از رهبران حماس در توئیتی از جنبش اصیل ملت تونس و گروه‌های تونسی در تلاش برای صدور این رای از سوی دادگاه قدردانی کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز، از تصمیم دادگاه تونس استقبال کرد. مسئول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت: «این تصمیم، واکنش آگاهانه تونس به اصول ثابت ملت‌های عرب در رد ‌اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و تجاوز مستمر آن علیه مردم و سرزمین و مقدسات این کشور است.»
نتانیاهو برای پادشاه عمان پیام آورده بود
منابع خبری سعودی اما مدعی شده‌اند که مقامات رژیم صهیونیستی در دیدار هفته پیش خود با مسئولان عمانی و فرانسوی، دو پیام تهدیدآمیز را برای ایران و حزب‌الله لبنان فرستاده بودند.
به گزارش فارس، شبکه سعودی العربیه ادعا کرده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به عمان، پیامی تهدید‌آمیز برای ایران فرستاده است.خبرنگار شبکه العربیه در قدس ‌اشغالی ضمن مخابره این خبر، به جزئیات این پیام تهدیدآمیز هیچ ‌اشاره‌ای نکرده است. براساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات عمانی پیامی نیز برای حزب‌الله فرستاده و در آن گفته بود که لبنان باید از راه‌اندازی جنگ جدید خودداری کند و از هرگونه تلاش برای ساختن موشک‌های نقطه‌زن و دقیق امتناع ورزد.
رژیم صهیونیستی معتقد است که حزب‌الله کارخانه‌هایی را برای تولید موشک در نزدیکی بیروت دارد. پس از جنگ 33 روزه، موشک‌های حزب‌الله لبنان که در این جنگ ارتش صهیونیستی را به شکست در این جنگ کشانید، به کابوس مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.