kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد

هلاکت 113 نظامی ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن ظرف 48 ساعت

در ادامه درگیری‌ها بین انقلابیون یمن با متجاوزان در ساحل غربی یمن، تنها در 48 ساعت 113 متجاوز به هلاکت رسیدند و 156 نظامی این ائتلاف نیز زخمی شدند. انقلابیون یمنی می‌گویند، 69 خودروی نظامیان ائتلاف سعودی را نیز در این دو روز منهدم کرده‌اند.

نبردی که ائتلاف سعودی از خرداد ماه برای اشغال شهر الحدیده در ساحل غربی یمن به راه انداخته است همچنان ادامه دارد و انقلابیون، الحق موفق به شکست متجاوزان در این منطقه شده‌اند. طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده تجاوز جدید ائتلاف سعودی در ساحل غربی نیز با شکست سنگین متجاوزان همراه شده است.
 در این ارتباط دیروز  «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در صنعا گفته: «ائتلاف عربی طی ۴۸ ساعت اخیر در ساحل غربی شکست سختی خورده است. ۱۱۳ تن از نیروهای این ائتلاف کشته و ۱۵۶ تن نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۶۹ خودروی نظامی ائتلاف منهدم شده است...خطوط دفاعی ما بسیار قوی است و نیروهای ما در میدان، زمام امور را در دست دارند.»
در همین حال ارتش یمن نیز در موضع‌گیری جداگانه‌ای اعلام کرده تشدید حملات در ساحل غربی به درخواست آمریکا صورت می‌گیرد و ادعاهای ائتلاف عربی درباره پیشروی در این منطقه صحت ندارد.  از سوی دیگر، یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد که نیروهای عربستان با بیش از ۲۳۰ موشک مناطقی در صعده را هدف قرار داده‌اند. نیروی موشکی ارتش یمن نیز در مقابل با موشک بالستیک «بدر بی1» تجمع نیروهای ائتلاف عربی در ساحل غربی را هدف قرار داد. ارتش یمن همچنین با موشک بالستیک دیگری یک پایگاه نیروهای ائتلاف در استان حجه در غرب کشور را هدف قرار داد.
همزمان با این تحولات«محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت صنعا در مذاکرات صلح، از آمریکا خواست تجاوز به یمن را متوقف کند. وی گفت:«حمایت آمریکا از ائتلاف عربی همچنان ادامه دارد. ما هیچ‌گونه دعوتنامه یا تماسی از سازمان ملل یا سایر طرف‌های بین‌المللی برای دور جدید مذاکرات دریافت نکرده‌ایم. صحبت کردن آمریکا از دور جدید مذاکرات تنها برای کاهش فشار جهانی است... درخواست‌های آمریکا برای توقف جنگ صرفا دروغ است و تحولات میدانی نشان می‌دهند که حملات تشدید شده است. سازمان ملل دیگر یک سازمان کارآمد نیست و نمی‌تواند خود تصمیم‌گیری کند... تشدید حملات در ساحل غربی نشان‌دهنده شکست ائتلاف عربی است. مردم یمن باید به ارتش و کمیته‌های مردمی اعتماد داشته باشند. دشمن در جنگ شکست خورده است و ما تنها صلح شرافتمندانه و عادلانه‌ای را که آزادی و استقلال کشورمان را حفظ کند، می‌پذیریم.»
از سوی دیگر صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد سوء تغذیه شدید در یمن روزانه جان 400 هزار کودک یمنی را تهدید می‌کند و آنان با خطر مرگ روبه‌رو هستند. همچنين خیرت کابالاری مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در امور بشردوستانه مرتبط با کودکان یمن اعلام کرد افزایش درگیری‌ها در الحدیده یمن نتایج فاجعه‌باری برای میلیون‌ها کودک یمنی به دنبال خواهد داشت.