kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

رجزخوانی سایبری واشنگتن علیه مسکو در آستانه انتخابات کنگره آمریکا

در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، واشنگتن ضمن ابراز نگرانی از حملات سایبری روسیه به نفع برخی نامزدهای انتخاباتی آمریکا گفته، اگر مسکو در انتخابات کنگره مداخله کند، پنتاگون برنامه محرمانه خود برای حمله سایبری به روسیه را به اجرا می‌گذارد.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره فردا (سه‌شنبه) قرار است در آمریکا برگزار شود. در این انتخابات نیز برخی کشورها مثل روسیه و چین متهم شده‌اند که قصد دارند به نفع برخی نامزدها دخالت کنند. اتهامی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز علیه روسیه مطرح شد. بخشی از جامعه نخبگانی آمریکا معتقدند، ترامپ ماحصل مداخلات روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکاست.
دیروز پایگاه خبری «اینسایدر» گزارش داد دولت آمریکا یک برنامه‌ محرمانه برای آغاز حمله سایبری به روسیه آماده کرده است و قرار است در صورتی که ثابت شود مسکو به طور مستقیم در انتخابات آتی کنگره مداخله کرده، این برنامه را آغاز کند.
بنابر این گزارش، وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی آمریکا به طور محرمانه این حمله سایبری علیه روسیه را تنظیم کرده‌اند و مقامات ارشد کنونی و پیشین آمریکا از این برنامه باخبر هستند.
به گزارش ایسنا هنوز جزییات این برنامه حمله سایبری مشخص نشده و معلوم نیست که به چه شکل انجام می‌شود اما بر اساس گزارش منتشر شده، هکرهای ارتش سایبری آمریکا اجازه لازم را یافته‌اند که به شبکه‌های روسی برای انجام این حمله دسترسی داشته باشند.
بر اساس این گزارش «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا و «دن کوتز»، رئیس ‌اطلاعات ملی این کشور توافق کرده‌اند اگر مسکو دخالت مستقیم در انتخابات کنگره داشته باشد در این صورت اقدامات متقابل انجام خواهد شد.
«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور ماه) گفته بود: در برابر هرگونه اقدام سایبری علیه آمریکا ما نیز به عنوان دفاع اقدام متقابل انجام خواهیم داد.»
سال 2016 نیز خبرگزاری ان بی‌سی نیوز گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن کاخ سفید از سازمان سیا درخواست کرده بود با انجام چند عملیات سایبری مخفیانه، حملاتی را روانه کشور روسیه نماید. هدف انجام این حملات، بررسی و کنکاش در مورد چگونگی دخالت و دستکاری پوتین و کرملین در انتخابات این کشور عنوان شده است.
برخی از ماموران سازمان جاسوسی آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه ان‌بی‌سی اذعان داشتند سیا در گذشته و به درخواست کاخ سفید بارها روسیه را مورد حمله سایبری قرار داده است.