kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

آمریکایی‌ها 15 شهروند عادی سوری را در دیرالزور کشتند

جنگنده‌های آمریکایی با بمباران یک شهرک در شرق استان «دیرالزور» سوریه، 15 غیرنظامی را کشتند.

جنگنده‌های آمریکایی دیروز با بمباران مناطق مسکونی شهرک «هجین» در شرق سوریه، 15 غیرنظامی از جمله تعداد زیادی زن و کودک را کشتند. شمار زیادی نیز در این حمله زخمی شدند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
«رامی عبدالرحمان» مدیر دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، ضمن اعلام خبر بالا، افزود که نظامیان آمریکایی از اواخر مهرماه به بعد، مناطق مسکونی را با گلوله‌های توپ هدف قرار می‌دادند.
به گزارش ایسنا، خبرهایی نیز از اسارت 700 غیرنظامی مناطق «هجین» و «السوسه» توسط عناصر «داعش» منتشر شده است.
آمریکا با حضور در منطقه مرزی «التنف» مانع عملیات ارتش سوریه در این منطقه می‌شود و در عوض، از تروریست‌های داعش در التنف، حمایت می‌کند.
بی‌اعتمادی دمشق به ترکیه
«فیصل مقداد» معاون وزیرخارجه سوریه، اعلام کرد: به تضمین‌های ترکیه نمی‌توان تکیه کرد و نیروهای این کشور باید خاک سوریه را ترک کنند، تا امنیت و ثبات به کشورمان بازگردد. منظور فیصل مقداد، تضمین دادن ترکیه در مورد خروج تروریست‌ها از «ادلب» است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فیصل مقداد از «پدرسون» فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه نیز خواست، از روش‌های «استفان دی میستورا» (فرستاده قبلی) دوری کند، از تروریست‌ها جانبداری نکند و از ارزش‌های والایی که منشور سازمان‌ ملل بر آنها بنا شده است، دفاع نماید.
معاون وزیرخارجه سوریه در نخستین موضعگیری رسمی درباره تعیین فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه گفت: سوریه همانطور که با دو فرستاده سابق همکاری کرده است با «پدرسون» نیز همکاری خواهد کرد، با این شرط که وی از روش‌های فرستاده قبلی دست بکشد و وفاداریش را به وحدت سرزمین و ملت سوریه اعلام کند و مثل فرستاده قبلی که از تروریست‌ها جانبداری می‌کرد،  عمل نکند و از ارزش‌های والایی که منشور سازمان ملل بر مبنای آن ایجاد شده، برای آزادی ملت‌ها در چارچوب مبارزه با تروریسم، دفاع کند.
مقداد طی گفت‌وگو با «الوطن» در پاسخ به پرسشی درباره مطالبات برخی احزاب کردی مستقر در مناطق تحت کنترل «نیروهای سوریه دموکراتیک» برای اتحاد در برابر تجاوزات ترکیه، تاکید کرد، ارتش سوریه در مقابل اشغالگری ترکیه در خاک سوریه می‌ایستد.
وی گفت: ما معتقدیم آنها (احزاب کردی) باید به روحیه میهن‌گرایی و ایمان به وطنشان بازگردند، نه اینکه به آمریکائی‌ها، اسرائیلی‌ها و دیگران، علیه منافع میهن کمک کنند. آنها باید به میهن بازگردند تا میهن نیز از آنها جانبداری کند وی تاکید کرد، ارتش سوریه از همه سوری‌ها با هر نوع وفاداری و وابستگی که دارند، حمایت می‌کند تا، این کشور در جنگ علیه تروریسم به پیروزی
 برسد.
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، سوریه به لطف همت عالی و فداکاری‌های ملت و ارتش عربی سوریه، علیه تروریسم و حامیانش  پیروز خواهد شد و مناطق تحت کنترل آنها (تروریست‌ها) را از چنگ‌شان آزاد خواهد کرد.