kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
نماد بحران انسانی یمن از گرسنگی جان داد

«امل‌حسین» دختر 7 ساله یمنی دیگر لبخند نمی‌زند!

دختر 7 ساله یمنی که به نماد بحران انسانی یمن معروف شده بود سرانجام در سایه محاصره ظالمانه سعودی از دنیا رفت.




 خبرنگار نیویورک تایمز که آخرین تصاویر را از لحظات آخر زندگی این کودک گرفته بود به نقل از مادر او می‌گفت، او همیشه می‌خندید!
در حال که دنیا سرگرم مرگ خاشقجی و ادعاهای عوام فریبانه آمریکا برای پایان جنگ یمن است روز پنجشنبه «امل حسین» دختر 7 ساله یمنی که تبدیل به نماد بحران انسانی در یمن شده بود از دنیا رفت. این فرشته کوچولو که به دلیل گرسنگی شدید جسم لاغر و نحیفش معروف شده بود در حالی این دنیا را ترک کرد که جهان یک بی آبرویی دیگر را در کارنامه خود ثبت کرد. مادر «امل حسین» پس از مرگ کودکش گفت: «قلب من شکسته است، دخترم همواره لبخند به لب داشت و من حالا نگران سرنوشت بچه‌های دیگرم هستم.» جهان دیگر لبخند دردناک امل حسین را نخواهد دید. اما دنیای ظلم همچنان وجود دارد. چند روز پیش عکس وی توسط عکاس نیویورک تایمز منتشر شد.
حملات هوایی سعودی ۳ سال پیش خانواده «امل» را وادار کرد خانه خود در کوه را هم رها کنند. آنها اهل صعده بودند. امل در زبان عربی به معنای «امید» است و خوانندگان امیدوارند عکس او توجه جهان به جنگ یمن و قحطی ناشی از آن را که ده‌ها هزار غیرنظامی را به کشتن داده است، جلب کند. امل هنوز بیمار بود، اما به منظور باز شدن جا برای کودکان دیگر از بیمارستان مرخص شد! حالِ او در اردوگاه بدتر شد و سه روز پس از ترک بیمارستان جانش را از دست داد.