kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

کسری بودجه فرانسه از مرز 87 میلیارد یورو گذشت

کسری بودجه دولت فرانسه در ماه سپتامبر(شهریور) امسال به 87 میلیارد و 100 میلیون یورو رسید که نسبت به همین زمان در سال گذشته، افزایش را نشان می‌دهد.

 

«امانوئل ماکرون» طی دو سالی که رئیس‌جمهور فرانسه است، تلاش زیادی کرد تا بحران اقتصادی این کشور را به نوعی حل و فصل کند. وی با اجرای برنامه‌های ریاضتی، خیلی از اتحادیه‌های کارگری را نیز از خود به شدت عصبانی کرد.  اما گزارش‌های جدید،  افزایش کسری بودجه فرانسه را نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد که او در این کار  موفق نبوده است.
بر اساس گزارش رویترز، کسری بودجه دولت فرانسه در ماه سپتامبر امسال به 87 میلیارد و 100میلیون یورو رسید که نسبت به همین زمان در سال گذشته، 08/10 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اقدام و بودجه عمومی فرانسه دیروز  با اعلام این خبر افزود، کاهش مالیات مسکن، در این افزایش کسری بودجه دولتی، تاثیرگذار بوده است. سیاست کاهش مالیات مسکن را دولت فرانسه به اجرا درآورده بود. بر اساس این گزارش، تا آخر ماه سپتامبر(شهریور)  امسال، میزان هزینه‌های دولت مشتمل بر بودجه عمومی کشور و برداشت از درآمدها، 291 میلیارد یورو برآورد شده است. این در حالی است که رقم این شاخص اقتصادی در مدت زمان مشابه در سال گذشته، 287 میلیارد و 900 میلیون یورو بوده است. در سال جاری درآمدهای مالیاتی خالص طی ماه‌های ‏‏ژانویه تا مارس(سه ‏ماهه نخست)‏، به میزان سه درصد کاهش یافته و رقم کلی آن، به 220 میلیارد یورو رسیده بود.