kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

خوشگذرانی سرکرده گروه‌تروریستی جیش‌الاسلام در آنتالیا!

سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» که مدعی «انقلاب» در سوریه بوده، پس از شکست در برابر مردم و ارتش این کشور، از معرکه فرار کرده و هم اکنون سرگرم خوشگذرانی در آنتالیای ترکیه است!

«عصام البویضانی» مشهور به «ابوهمام»، این روزها سرگرم خوشگذرانی و جمع‌آوری ثروت در ترکیه است. شبکه‌های اجتماعی نزدیک به معارضان سوری می‌گویند که وی پس از خروج از دمشق و ورود به ترکیه، به یک تاجر ثروتمند بدل شده است.
گروه تروریستی «جیش‌الاسلام» از جمله گروه‌های مورد حمایت عربستان در حومه دمشق بوده و مردم را علیه دولت و ارتش سوریه تحریک به شورش می‌کرده است.
پایگاه خبری معارض «بلدی» اعلام کرد که با افزایش مصائب ساکنان غوطه شرقی که (شماری از آنها) به شمال سوریه انتقال یافتند، البویضانی در حال یک سفر تفریحی در ترکیه است؛ «مسئله‌ای که برای ساکنان غوطه که در اردوگاه‌ها حضور دارند، مشمئز‌کننده است.»
این پایگاه افزود، البویضانی به شهر «عثمانیه» ترکیه رفته و منابع معارض حاضر در این کشور گفته‌اند که «فرمانده جیش‌الاسلام با یک سرمایه هنگفت، برای سرمایه‌گذاری به ترکیه و برخی از فعالان معارض نیز ویدئویی منتشر کردند که در آن بویضانی در حال خوش گذرانی در ترکیه و گشت‌وگذار در یکی از شهرهای توریستی ترکیه است، شده است»
به گزارش خبرگزاری فارس،یک کاربر در واکنش به ویدئوی پخش شده از بویضانی، به کنایه و تمسخر نوشت: «(ایشان) بویضانی هستند؛ فرمانده جیش‌الاسلام و در حال گذراندن آموزش‌های نظامی در جنگل‌های ترکیه برای آماده‌سازی جهت بازپس‌گیری غوطه شرقی... دست‌کم به احساسات مردمی احترام بگذارید که فرزندان و خانه‌های خود را از دست داده‌اند.»
بلدی به نقل از فعالان معارض غوطه گزارش داد که ظاهر شدن بویضانی به این صورت، احساسات کسانی که به تحریک او، از غوطه آواره و خارج شده‌اند، را به بازی گرفته است.
سعودی‌ها اواخر سال 2015 ، بویضانی را به فرماندهی «جیش الاسلام» انتخاب کرده بودند. بویضانی بارها به ساکنان غوطه گفته بود که با دولت سوریه، مصالحه نکنند، ولی سرانجام نخستین کسی بود که با اتوبوس‌های سبز رنگ مخصوص انتقال تسلیم‌شدگان، عازم شمال سوریه و سپس ترکیه شد.
روزنامه «رأی‌الیوم» نیز گزارش داد: «فرمانده جیش الاسلام توانسته است مبالغ هنگفتی از غوطه شرقی خارج کند و یقینا منبع اصلی آن (اموال) حمایت خارجی بوده است که گروه‌های نظامی [معارض] حاضر در سوریه از کشورهای منطقه‌ای و به ویژه عربی دریافت می‌کرده‌اند.
رأی‌الیوم در ادامه نوشت، کسانی که بویضانی را می‌شناسد می‌گویند که وی پیش از آغاز جنگ علیه سوریه در سال 2011، در یکی از بازارهای غوطه شرقی مغازه کوچکی داشته است. بدین ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که جنگ در سوریه از این سرکرده تروریست‌ها، یک تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ در ترکیه ساخته است!