kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست/ معترضان: جانمان در خطر است، امنیت می‌خواهیم

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست ساکن اطراف غزه، با برگزاری تظاهراتی گسترده در برابر مقر کابینه نتانیاهو در تل‌آویو خواستار تامین امنیت خود شدند. همزمان مقامات امنیتی و قضایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، با اعدام‌های خیابانی! باید جلوی عملیات فلسطینی‌ها را گرفت.
سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی طی هفت دهه اخیر با وجود جنایت‌های گسترده نتوانسته در ایجاد امنیت برای ساکنانش موفق شود. امنیت در سرزمین‌های اشغالی کالای نایابی است که صهیونیست‌ها 70 سال به دنبال آنند و به رغم استفاده از همه نوع ابرازهای نظامی، امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی در برابر فلسطینی‌ها هنوز نتوانسته‌اند معادله بازدارندگی را برقرار کنند.
در همین رابطه دیروز خبر رسید شهرک‌نشینان مناطق همجوار غزه با برگزاری تظاهراتی گسترده نسبت به وضعیت امنیتی وخیم جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراض کرده و تاکید کردند با ادامه این وضعیت زندگی در این مناطق غیرممکن خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری قدس، اهالی عسقلان روز سه‌شنبه در تظاهراتی ورودی این شهر را مسدود کرده و با سر دادن شعارهایی از دولت رژیم صهیونیستی خواستند امنیت و آرامش را در جنوب برقرار نماید. تظاهرکنندگان تاکید کردند زندگی در شهرک‌های همجوار با غزه دیگر قابل تحمل است و ساکنان صهیونیست این مناطق از مشکلات روحی شدید ناشی از ترس و نبود امنیت رنج می‌برند.
یکی از ساکنان مناطق سدیروت نگرانی خود از وضعیت کنونی را پنهان نکرده و می‌گوید: «زندگی ما قابل ادامه نیست، ما هر لحظه احساس می‌کنیم چیزی در کنار ما منفجر خواهد شد.»
واقعیت این است که ادامه مقاومت و مبارزات ملت فلسطین علاوه بر اینکه صهیونیست‌ها را دچار معضلات امنیتی و اجتماعی متعدد کرده، بلکه توانسته تا حدود زیادی معادله بازدارندگی را به نفع فلسطینی‌ها رقم بزند.
طی ماه‌های اخیر ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری به مقاومت در اشکال مختلف از جمله راهپیمایی‌های بازگشت و عملیات‌های شهادت‌طلبانه ادامه داده‌اند تا رژیم صهیونیستی هفت دهه پس از شکل‌گیری‌اش همچنان دچار مشکلات اولیه در ایجاد امنیت برای ساکنان شهرک‌ها و مناطق غصب شده فلسطینی باشد.
ازسوی دیگر، صهیونیست‌ها طی هفته‌های اخیر با معضل امنیتی دیگری نیز دست و پنجه نرم کرده‌اند. «اشرف نعالوه» مجری عملیات شهادت‌طلبانه برکان که طی آن دو شهرک‌نشین صهیونیست را به هلاکت رساند، هنوز از سوی سرویس‌های عریض و طویل امنیتی نظامی اطلاعاتی بازداشت نشده تا به کابوسی برای آنها تبدیل شود.
باید اعدام‌های خیابانی راه بیندازیم!
در همین رابطه «عینات کورمان» رئیس انجمن قضایی رژیم صهیونیستی در یادداشتی برای روزنامه «مکور ریشون» نوشت: واقعیت‌ها به ما می‌گویند که اسرائیل تاکنون نتوانسته بازدارندگی در برابر فلسطینی‌ها را ایجاد کند، این ناکامی بر ما لازم می‌دارد که برای تحقق معادله بازدارندگی به طور جدی تلاش کنیم. بهترین راهکار در این زمینه اجرای اعدام خیابانی علیه مجریان عملیات، اعمال مجازات علیه خانواده‌های آنها و تشدید شرایط بازداشت آنها در زندان‌های اسرائیل است تا آنها هرگز مجددا در صورت آزادی، به اجرای عملیات حتی فکر هم نکنند.
وی به کابینه پیشنهاد می‌دهد که قانون اعدام مجریان عملیات را در کنست به تصویب نهایی برساند تا از این طریق شاید در برابر فلسطینی‌‌ها معادله بازدارندگی ایجاد شود.