kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
دومین وزیر صهیونیست هم وارد دوبی شد

امارات پیشتاز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

امارات با استقبال از دو وزیر صهیونیستی در یک هفته، خود را به عنوان پیشتاز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی معرفی کرد! برخی مرتجعین عربی برای نزدیکی به این غده سرطانی با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند.

سریال خیانت‌های رژیم‌های مرتجع عربی به مسئله فلسطین و آرمان‌های قدس همچنان ادامه دارد. سفر مقامات رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای عربی مدتی است ابعاد علنی به خود گرفته است. جمعه این هفته بود که سفر بنیامین نتانیاهو به عمان رسانه‌ای شد و پیش از این نیز دو مقام صهیونیست به قطر و امارات سفر کردند. اما در این میان امارات به نوعی پیشتاز در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شده است. به گونه‌ای که در یک هفته دو وزیر صهیونیستی رسما وارد این کشور شدند.
به گزارش تسنیم به نقل از المنار، «ایوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به امارات سفر کرد. وی طی سخنانی در یک کنفرانس مخابراتی مدعی شد: «تلاش برای صلح و امنیت اولویت اصلی اسرائیل است و این از طریق تقویت روابط اقتصادی و همکاری علمی با تعدادی از کشورهای عربی محقق خواهد شد.»
خبرگزاری «فرانس پرس» در این مورد تاکید کرده مشارکت «قرا» در این اجلاس و سخنرانی در برابر حاضرین و دوربین‌های رسانه‌ها اتفاقی نادر در کشور امارات است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و پیش از این از حضور هیئت‌های اسرائیلی در برنامه‌های بین‌المللی جلوگیری می‌کرد.
پیش از این نیز «میرى رگو» وزیر فرهنگ و ورزش کابینه بنیامین نتانیاهو ویدیویی را در حساب خود در فیسبوک منتشر کرد که وی را در حال بازدید از یک مسجد در ابوظبی پایتخت امارات نشان می‌داد. انتشار این ویدئو یک روز پس از خوانده شدن سرود رژیم اشغالگر قدس در مسابقات بین‌المللی جودو در امارات با حضور رگو وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم صورت گرفت. جنبش جهاد اسلامی در واکنش به این سفرها  تاکید کرد بیشتر سران عرب به قدس و آرمان فلسطین خیانت کردند. این جنبش همچنین اعلام کرده: «باز کردن پایتخت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با دشمن، به معنای دهن‌کجی به قدس و مسجد‌الاقصی است، آنها برای جایگزین کردن دشمن تلاش می‌کنند و به گونه‌ای از مسئولان اسرائیلی استقبال می‌کنند که به نظر می‌رسد این رژیم یکی از کشورهای برادر عربی است و به عنوان مثال ایران، دشمن این امت است.»