kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
رئیس اتحادیه پزشکان رقه فاش کرد

جنایت هولناک آمریکا و داعش در رقه/ 1500 نفر را پس از قتل‌عام در گور جمعی دفن کردند

یک مقام مسئول پزشکی در شهر «رقه» سوریه از کشف یک گورجمعی حاوی 1500 جنازه باقی مانده از بمباران ائتلاف آمریکایی خبر داده که داعش آنها را در گورجمعی دفن کرده است.

«جمال العیسی» رئیس اتحادیه پزشکان رقه می‌گوید یک گور دسته‌جمعی که جنازه 1500 نفر را در خود جای داده، در منطقه «بانوراما» کشف شده است. این منطقه در شهر رقه واقع است.
«جمال العیسی» که با روزنامه سوری الوطن حرف می‌زد، گفته «هر روز که می‌گذرد، جنایت‌های بیشتری از گروه تروریستی داعش و ائتلاف غیرقانونی غرب به سرکردگی آمریکا، در رقه کشف می‌شود.»
العیسی اظهار داشت: «پس از این که ائتلاف آمریکایی (عناصر) گروه تروریستی داعش را از رقه (به دیرالزور) منتقل کرد، این شهر را به صورت کور و بی‌هدف بمباران کرد، که بر اثر آن 85 درصد شهر، به طور کلی ویران شد.»
به گفته او «تاکنون جنازه 4000 شهید در گورهای دسته‌جمعی کشف شده و جنازه‌هایی در حیاط خانه‌ها توسط ساکنان شهر دفن شده را نیز باید به این تعداد افزود.رئیس اتحادیه پزشکان رقه این را هم گفت «که صدها جنازه دیگر هنوز زیر آوارها باقی مانده و تاکنون فقط کمتر از دو درصد از آنها از زیر آوار خارج شده است.»وی افزود: «آنچه رنج‌های ساکنان رقه و تعداد شهدا را بیشتر می‌کند، بمب‌هایی است که گروه تروریستی داعش بر خود بر جای گذاشته است.»شهر «رقه» مرکز استان «رقه»، که از سال 2013 تحت اشغال داعش بوده، سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 (25 مهر 96) به طور کامل از تصرف داعش خارج و تحت کنترل شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» درآمده است.
ائتلاف آمریکایی ضدداعش در کشتار غیرنظامیان سوری و عراقی، پرونده سیاهی دارد. این ائتلاف در ماجرای رقه، برای اینکه این شهر به دست نیروهای دولتی سوریه نیفتد، صدها غیرنظامی را در این شهر کشتار کرده و بالاخره، شبه نظامیان کرد تحت حمایت خود را بر این شهر مسلط کرده است.
درگیری میان تروریست‌ها در ادلب
خبر دیگر اینکه گروه‌های تروریستی وابسته به «جبهه النصره» در شهر «ادلب» به شدت با هم درگیر و براثر این درگیری، 13 تروریست کشته شدند.
دو گروه تکفیری «نورالدین الزنکی» و «هیئت تحریر الشام» درگیری شدیدی را میان خود در شهر ادلب، آغاز کرده‌اند. این درگیری طی 24 ساعت نخست به مرگ 13 تروریست انجامید، که شش نفر از آنها عضو «هیئت تحریر‌الشام» بودند.
علاوه بر ادلب، حومه شمالی حلب نیز میان تروریست‌ها درگیری‌های شدیدی رخ داد. این درگیری‌ها که میان «هیئت‌تحریرالشام» و «جبهه آزادیبخش ملی» (تحت حمایت ترکیه) رخ داده، شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است.به گفته «رامی عبدالرحمان» مدیرمرکز دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، تکفیری‌ها به سمت مناطق تحت کنترل گروه‌های مورد حمایت ترکیه در ادلب، در حال پیشروی هستند.
دیپلمات نروژی جانشین دی میستورا
خبر دیگر از سوریه اینکه دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده، به زودی «گایر پدرسن» دیپلمات نروژی، جایگزین «استفان دی میستورا» می‌شود.
دی میستورا  طی سال‌های گذشته نماینده دائم سازمان ملل در امور سوریه بوده است.
«پدرسن» در حال حاضر سفیر نروژ در چین
 است.