kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

تشییع پیکر دو شهید در مشهد و رشت

پیکرهای پاک دو شهید آتش‌نشان و امنیت اخلاقی در شهرهای مشهد و رشت تشییع و خاکسپاری شد.

پیکر آتش نشان مشهدی که روز یکشنبه حین عملیات امداد و نجات دچار حادثه شد روز دوشنبه با حضور آتش نشانان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیران شهری و استانی و جمعی از شهروندان تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، پیکر «حمید نوروزی ابدال آبادی» آتش نشان 31 ساله ایستگاه شماره 9 شهدای آتش‌نشانی مشهد از مقابل منزلش تشییع و پس از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برای وداع به ایستگاه 9 شهدای آتش‌نشانی منتقل شد.
پس از برگزاری مراسم وداع، پیکر این آتش نشان فداکار به بهشت رضا(ع) مشهد منتقل و به خاک سپرده شد.
این آتش نشان روز یکشنبه طی عملیات امدادرسانی به سانحه رانندگی در بزرگراه شهید کلانتری مشهد دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد. وی متولد اردیبهشت 1366 و دارای یک فرزند چهار ماهه است که مهر ماه 1395 به جمع آتش نشان‌های سختکوش و فداکار مشهد پیوسته بود.همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امنیت اخلاقی« سروان حسن پاینده» با حضور گسترده مردم و مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی در شهرهای رشت و لاهیجان برگزار شد.
به گزارش مهر صبح روز دوشنبه با حضور گسترده مردم شهید پرور رشت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و نظامی مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امنیت اخلاقی «سروان حسن پاینده» برگزار شد. این مراسم از ساعت هشت صبح روز دوشنبه از مقابل مقر سپاه ناحیه رشت واقع در پل عراق آغاز و به سمت میدان فرهنگ ادامه یافت. همچنین مراسمی ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه در شهرستان لاهیجان زادگاه این شهید بزرگوار نیز با حضور مردم و مسئولان برگزار و سپس پیکر شهید سروان حسن پاینده برای خاکسپاری به روستای امامده بخش رودبنه این شهرستان منتقل شد. شهید سروان حسن پاینده یکی از ماموران یگان امداد پلیس شهرستان رشت بود که شامگاه جمعه با ضربات چاقوی یکی از اراذل و اوباش در پارک دانشجوی رشت به شهادت رسید.