kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
با انتشار بیانیه‌ای

وزارت خارجه مذاکره با آمریکا در عمان را تکذیب کرد

روابط عمومی وزارت خارجه خبر منتشر شده مبنی بر مذاکره با آمریکا در عمان را به شدت تکذیب و اعلام کرد این وزارتخانه تابع اوامر رهبر انقلاب در برخورد با دولت آمریکا است و گامی فراتر یا عقب‌تر برنمی‌دارد.

به گزارش فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه با توجه به ادعای جدید «کریمی قدوسی» نماینده مجلس مبنی بر تلاش، تمایل و اقدام وزارت امور خارجه در برقراری تماس و مذاکره با دولت ایالات متحده آمریکا در یکی از کشورهای همسایه این موضوع را طی بیانیه‌ای به شدت تکذیب کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به صراحت اعلام می‌شود تمام ادعاهای ایشان در خصوص تمایل وزارت امور خارجه به برقراری تماس و مذاکره با  دولت آمریکا و نیز انجام مذاکره با طرف‌های آمریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی اساس است و به شدت تکذیب می‌شود.
این بیانیه می‌افزاید: وزارت امور خارجه در تمامی سطوح و ارکان مدیریتی و کارشناسی، خود را تابع اوامر و سیاست‌های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص چگونگی تعامل و برخورد با دولت ایالات متحده آمریکا می‌داند و قطعا گامی فراتر یا عقب‌تر بر نخواهد داشت.
این بیانیه همچنین تصریح کرده است: وزارت امور خارجه و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران خود را دیده‌بان منافع ملی و مصالح کشور دانسته و تعهد و پایبندی خود به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را منوط به ارائه تصویری واقعی از تحولات و روندهای در حال وقوع در منطقه، جهان و نظام بین‌الملل می‌دانند و خود را موظف به ارائه دیدگاه کارشناسی به مقامات عالیه دولت و نظام می‌بینند. افزون بر آن در شرایط کنونی اصولا دیدگاه کارشناسی دستگاه دیپلماسی کشور بر بی‌فایده بودن هر نوع مذاکره با دولت عهدشکن، قانون‌گریز و ضد ایران آقای ترامپ استوار است.
به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز جمعه در گفت‌وگویی عنوان کرد: «علی‌رغم نهی مقام عظمای ولایت، خبر موثق داریم که کارشناسان وزارت خارجه در عمان مشغول مذاکره با همتایان آمریکایی خود هستند.»
واکنش ایران
 به سفر نتانیاهو به عمان
خبر دیگر این که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون سفر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به عمان ضمن انتقاد از این سفر گفت: از نظر ما کشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرک برای ایجاد مصائب و مشکلات جدید در منطقه دهند.
وی افزود: بی‌شک این رژیم در پی ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان و سرپوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است.