kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
در واکنش به احتمال خروج آمریکا از پیمان موشکی

روسیه آماده نبرد نظامی با آمریکا می‌شود

در واکنش به احتمال خروج آمریکا از پیمان موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، معاون اداره منع‌اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش برای نبرد نظامی با آمریکا آماده می‌شود چون آمریکا هم در حال آماده شدن برای جنگ با روسیه است.



سرویس خارجی-

بسیاری از کارشناسان معتقدند قدرت‌های بزرگ که دارای هزاران سلاح هسته‌ای هستند به دلیل رسیدن به مرحله بازدارندگی علیه هم وارد جنگ نمی‌شوند به همین دلیل سعی می‌کنند تنش‌های بین خود را مدیریت کنند یا حداکثر در مناطق مختلف از طریق متحدین خود وارد جنگ نیابتی شوند. اما این تئوری در صورتی جواب می‌دهد که دو طرف این بازی را بازیگران عاقل تصور کنیم که به محاسبه عقلانی سود و زیان راهبردها می‌پردازند.
ترامپ طی دو سالی که بر سر کاربوده نشان داده که زیاد اهل محاسبه سود و زیان رفتارها به شکل متعارف نیست و محاسبات خاص خود را دارد. در جعبه ابزار ترامپ فقط چکش وجود دارد. و دیگران مثل میخی هستند که باید میخکوب شوند و تبعیت کنند. لحن تحکم‌آمیز ترامپ در مقابل سایر کشورها و خروج یک جانبه از معاهدات بین‌المللی به خوبی گویای این طرز تفکر است به همین دلیل آنچه که در صحنه عمل بین روسیه و آمریکا روی می‌دهد متفاوت از تئوری بازدارندگی است و برخی از به صدا درآمدن صدای جنگ جهانی سوم خبر می‌دهند. شنبه گذشته ترامپ در راستای همین درک متفاوت از تئوری بازدارندگی اعلام کرد آمریکا از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد خارج می‌شود. مسئله‌ای که با واکنش تند «روس‌ها» و سایر کشورهای اروپایی مواجه شد و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که مسکو واکنش نظامی به این اقدام انجام خواهد داد.
در جدیدترین این واکنش‌ها «اندری بلوسوف» معاون اداره منع ‌اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه  گفته: آمریکا آماده جنگ است و روسیه نیز آماده است تا از ارزش‌ها، اولویت‌ها و قلمروی خود دفاع کند.وی پس از ناکامی در رای کمیته اول سازمان ملل در حمایت از قطعنامه روسیه درباره پیمان 1987 گفت: «اخیرا در نشست کمیته، آمریکا این مسئله را بیان کرد که می‌خواهد از پیمان خارج شود. روسیه نیز خودش را آماده جنگ می‌کند. بله، روسیه آماده جنگ است و من می‌توانم این را تایید کنم.» به گزارش ایسنا وی ادامه داد: «ما از سرزمینمان، یکپارچگی قلمرو، اولویت‌ها، ارزش‌ها و مردم روسیه دفاع می‌کنیم. ما خودمان را برای چنین جنگی آماده می‌کنیم. باید خاطرنشان کنم که این روسیه نیست که به دنبال آغاز جنگ است. اختلاف زیادی میان آمادگی روسیه و آمریکاست.»