kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

گزارش فارین پالیسی از جنگ پنهان «جان بولتون» با وزیر دفاع آمریکا

فارین‌پالیسی گزارش داد، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالدترامپ» با شایعه‌سازی، به دنبال عزل «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا است.

طی دو سال گذشته نزدیک به 40 نفر از مقامات ریز و درشت دولت ترامپ یا برکنار شده و یا استعفا داده‌اند و عجیب نیست که این روزها ناگهان خبری منتشر شود که وزیر دفاع ترامپ هم رفت. منابع مطلع آمریکایی در همین راستا،  در گفت‌وگو با فارین پالیسی مدعی شده‌اند، «جان بولتون»، و یکی از معاونان او در تلاشند با انتشار شایعاتی درباره کناره‌گیری ماتیس، او را برای خروج از دولت ترامپ تحت فشار قرار دهند.
به گزارش فارس منابع آگاه به نشریه فارین‌پالیسی گفته‌اند بولتون و معاونش، «ماریا ریکاردل» معتقدند ماتیس از لحاظ فکری با دولت ترامپ همسو نیست و به همین دلیل، با مطرح کردن شایعاتی از این دست که کار او با دولت ترامپ رو به اتمام است، می‌خواهند زمینه‌های عزل ماتیس را فراهم کنند.
فارین‌پالیسی نوشته، ریکاردل بارها با ماتیس بر سر انتصاب پرسنل وزارت دفاع آمریکا، درگیری لفظی داشته است. یکی از مقام‌های دولت ترامپ که اشاره‌ای به نامش نشده گفت: «ماریا و بولتون تنها کسانی هستند که در صورت عزل ماتیس، از آن نفع می‌برند.» او گفته ماتیس در میان اعضای کابینه و همچنین نمایندگان هر دو حزب آمریکا در کنگره، مورد احترام است.به نوشته فارین‌پالیسی، عزل ماتیس مسئله‌ای است که در واشنگتن به دقت رصد می‌شود. یکی از دلایل این موضوع این است که او تنها عضو مجرب دولتی متلاطم و آشفته دانسته می‌شود.