kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

شهادت 6 فلسطینی و جراحت 252 نفر در سی و یکمین تظاهرات بازگشت غزه

در سی و یکمین راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه، در خط تماس این باریکه با اراضی‌اشغالی، شش فلسطینی دیگر با گلوله نظامیان‌اشغالگر به شهادت رسیدند و 252 نفر هم زخمی شدند.

منابع بیمارستانی فلسطینی گزارش دادند که شمار شهدای سی و یکمین جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت و شکستن محاصره در شرق نوار غزه شش نفر و تعداد مجروحان به 252 نفر رسید که حال برخی از مجروحان به شدت وخیم است.
به گزارش صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت بهداشت فلسطین و شاهدان عینی هم اعلام کرده‌اند عصر روزجمعه نظامیان رژیم صهیونیستی که در نواحی مرزی مستقر بودند به سمت فلسطینیانی که به طور مسالمت‌آمیز تظاهرات کرده و خواستار بازگشت به سرزمین مادری خود هستند آتش گشودند که بر اثر این تیراندازی مستقیم دست کم شش نفر به شهادت رسیده و 252 نفر مجروح شدند.
همچنین در درگیری‌های روز جمعه در روستای «المزرعه الغربیه» در شمال رام الله «عثمان لدادوه» 33 ساله به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید و هفت فلسطینی دیگرنیز زخمی شدند.
یک جوان فلسطینی در این باره به خبرنگاران گفت هر جمعه تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت ارتش این رژیم وارد زمین‌های روستا می‌شوند و درگیری میان آنان با فلسطینی‌ها رخ می‌دهد اما این بار نظامیان اسرائیلی اقدام به تیراندازی به طرف فلسطینی‌ها کردند که به شهادت یک جوان و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد. شاهدان همچنین از درگیری میان شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن خبر داده‌اند. از آغاز تظاهرات روز بازگشت از 10 فروردین تاکنون بیش از260 نفر به شهادت رسیده و حدود 25 هزار نفر مجروح
 شده‌اند.
بمباران 80 نقطه غزه
حملات وحشیانه زمینی به فلسطینی‌ها در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز بامداد روز گذشته 80 منطقه در نوار غزه را بمباران کردند.
بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، پهپادها و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی را هم در نزدیکی گذرگاه «کرم ابوسالم»، واقع در جنوب شرقی نوار غزه هدف حمله قرار داده‌اند. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه دریایی مقاومت در غرب «خان‌یونس» را هدف حمله قرار داده‌اند. دو پایگاه مقاومت فلسطین در«بیت لاهیا»، واقع در شمال نوار غزه دیگر هدف‌هایی بوده که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. هنوز از تلفات این بمباران گزارشی منتشر نشده است.
شلیک 10 موشک از غزه
به فلسطین‌اشغالی
پس از بمباران وحشیانه مناطق مختلف غزه، مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این حملات دست کم 10 موشک به سمت سرزمین‌های ‌اشغالی شلیک کردند. خبرگزاری فرانسه در این رابطه گزارش داده که ارتش اسرائیل از شلیک دست کم 10 موشک از نوار غزه به فلسطین‌اشغالی خبر داده است. هیچ گروه فلسطینی مسئولیت حملات موشکی از غزه به جنوب اسرائیل را بر عهده نگرفته است اما جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده مقاومت در برابر ادامه حملات ارتش اسرائیل و کشتار شهروندان بی‌گناه فلسطینی بی‌تفاوت نخواهد نشست.
جهاد اسلامی نیز در بیانیه خود مسئولیت حملات موشکی از غزه به جنوب اسرائیل را بر عهده نگرفت اما تاکید کرد، مقاومت فلسطین بارها درباره ادامه حمله ارتش اسرائیل علیه غیر نظامیان فلسطینی هشدار داده است اما رژیم‌اشغالگر بدون توجه به قوانین و اصول بین‌المللی به حملات خود بر ضد شهروندان بی‌گناه و تحت محاصره غزه ادامه می‌دهد. شبکه تلویزیونی ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گنبد آهنین از هشت موشک شلیک شده، شش موشک را رهگیری کرده است و دو موشک از این شش موشک در شهرک «سدیروت» سقوط کرده‌اند. با این وجود منابع صهیونیستی اعلام کردند که به محض شلیک موشک‌ها ترس و وحشت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را فرا گرفته و همه به سمت پناهگاه‌ها هجوم بردند.