kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

سعودی‌ها بیشتر با اسلحه کدام کشورها مردم‌یمن را قتل عام می‌کنند؟

یک مرکز تحقیقاتی در سوئد ضمن انتشار گزارشی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، پنچ کشور غربی و در صدر آنها آمریکا، بزرگترین صادرکننده تسلیحات به عربستان هستند.

«مرکز بین‌المللی تحقیقات استکهلم» ضمن انجام یک تحقیقات گسترده، آمار واردات سلاح به عربستان را مورد بررسی قرار داده است. بر این اساس ، آمریکا بیشترین سهم را در صادرات سلاح به عربستان دارد و کشورهای انگلیس ، ایتالیا ، آلمان و فرانسه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ضمنا، ارزش صادرات تسلیحات آمریکا به عربستان، مبلغی معادل 65 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این مقدار معادل حدود 60 درصد از واردات تسلیحات به عربستان را تشکیل می‌دهد. عربستان سعودی چند سالی است که با همین سلاح‌ها، مردم یمن را به خاک و خون کشانده و هزاران کودک را به کام مرگ فرستاده است. این تهاجم ظالمانه عربستان، با حمایت کشورهای غربی همراه بوده و یکی  از مهمترین دلایل سکوت غرب در برابر جنایات سعودی‌ها، منافع کشورهای غربی در فروش اسلحه است.
اما ظاهرا جنایات عربستان در یمن آن‌قدر گسترده شده که صدای عفو بین‌الملل را هم در آورده است. این نهاد بین‌المللی اعلام کرده که عربستان به دلیل جنگ در یمن و بازداشت مخالفان ، کشوری «ددمنش» است.عفو بین‌الملل در گزارش خود، به شدت از رفتار جنایتکارانه عربستان در یمن انتقاد و تصریح کرده است: «ما به نقض‌ مکرر قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات جنگی به دست عربستان بارها ‌اشاره کرده‌ایم، با این وجود، کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه با سعودی‌ها قراردادهای سودآور سلاح و تجهیزات نظامی امضاء می‌کنند.»
خبر دیگر از اوضاع غم‌انگیز یمن آنکه، براساس تحقیقات میدانی «آکسفام» یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امداد رسانی در امور گرسنگی و بی‌عدالتی،  هر سه ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته می‌شود. این موسسه‌ از دولت‌های انگلیس، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی خواسته است، فروش سلاح به عربستان را به دلیل عدم توجه این کشور به جان انسان‌ها، به حالت تعلیق درآورند.