kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

پاکستان 12 میلیارد دلار از عربستان گرفت قتل خاشقجی را محکوم نکرد!

نخست‌وزیر پاکستان پس از اعلام بی‌طرفی در ارتباط با قضیه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان، در ریاض با پادشاه و ولیعهد عربستان دیدار و موافقت آنها را برای پرداخت یک کمک 12 میلیارد دلاری به پاکستان، کسب کرد.



«عمران خان» که اخیرا در ارتباط با ماجرای قتل جمال خاشقجی گفته بود: «من راجع به خاشقجی» حرف نمی‌زنم، چون به پول [عربستان] نیاز دارم»، به ریاض رفت و با «ملک سلمان» و «محمد بن‌سلمان» دیدار و گفت‌وگو کرد. با توجه به این نکته که این دیدار در شرایطی انجام شد که عربستان به خاطر قتل خاشقجی، در انزوا قرار گرفته است، مقامات ریاض از عمران‌خان، استقبال کرده و به مطالبات مالی او نیز پاسخ مثبت داده‌اند.
خبرگزاری فارس از اسلام‌آباد گزارش داد، دفتر نخست‌وزیر پاکستان با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد، عربستان با اعطای 12 میلیارد دلار تسهیلات به پاکستان موافقت کرده است. گفته می‌شود 9 میلیارد دلار از این تسهیلات، به صورت صادرات نفت به پاکستان بوده و سه میلیارد دلار دیگر را نیز ریاض به صورت نقدی به اسلام‌آباد پرداخت می‌کند. براساس این بیانیه، عربستان اعلام کرده که مایل است در معادن ایالت بلوچستان پاکستان، سرمایه‌گذاری کند. عمران‌خان علاوه بر دیدار با پادشاه و ولیعهد عربستان، با وزرای اقتصاد، خزانه‌داری و انرژی این کشور نیز دیدار و تبادل‌نظر کرد. نخست‌وزیر پاکستان تا هشتم آبان در عربستان می‌ماند. وی قرار است 12 آبان به چین برود.