kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
رئیس کل بیمه مرکزی:

فهرست بیمه‌‌های غیرمجاز تا یک‌ماه آینده منتشر می‌شود

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: تا یکماه آینده فهرست شرکت‌هایی که مجوز ارائه بیمه شخص ثالث ندارند را به مردم معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سلیمانی درخصوص انتشار فهرست شرکت‌هایی که اجازه خواهند داشت بیمه شخص ثالث را صادر کنند، اظهارداشت: این فهرست منتشر خواهد شد و شرکت‌هایی که مجوز ندارند، را هم اطلاع‌رسانی کنیم و هم شرکت‌های مشکل‌دار را نیز به مردم معرفی خواهیم کرد. تا یکماه آینده نیز این فهرست منتشر می‌شود.
وی افزود: یکی از سیاست‌های بیمه مرکزی این است که شرکت بیمه دولتی نداشته باشیم و فقط شرکت بیمه ایران باید دولتی باقی بماند. ضمن اینکه اگر سه ضلع بیمه، بورس و بانک با هم همکاری مناسب نداشته باشند، ثبات مالی در کشور اتفاق نمی‌افتد. البته کمیته ثبات مالی نیز تشکیل خواهد شد تا ابزارهای مورد نیاز برای همکاری میان سه بخش بیمه، بانک و بورس را فراهم کند.
رئیس‌کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ارز شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت، بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما محاسبه شده، بنابراین تلاش می‌کنیم که برای سال ۹۷ اگر خسارتی رخ دهد، محاسبات با ارز نیمایی باشد، پس تعدیلی را هم در نرخ‌های بیمه انجام خواهیم داد.
سلیمانی افزود: با توجه به اینکه اکنون ماه هشتم سال فرا رسیده است، اگر نتوانستیم قضیه تعدیل نرخ‌های بیمه را حل کنیم، از سال ۹۸ آن را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم خسارت ارزی آنچنانی، ایجاد نشود. اثر این تغییرات نرخ ارز را در صنعت بیمه مشاهده خواهیم کرد؛ این در حالی است که هنوز این موضوع در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه امیدوارم قبل از سال ۹۷ بتوانیم اوراق بهادارسازی بیمه‌ای را منتشر کنیم، گفت: کمیته فقهی موافقت لازم را برای صدور اوراق بهادار بیمه‌ای صادر کرده است، اما به یکسری ارکان برای تضامن اوراق منتشر شده نیاز داریم که آن ارکان را نیز معرفی کرده‌ایم و جلسات آن نیز در حال برگزاری است.
رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای که نتوانند خود را به‌روز‌رسانی کنند باید در فرصت زمان تعیین شده، مسئله خود را حل کرده یا ادغام شوند، افزود: در این راستا کمیته صیانت نیز برای بررسی شرکتهای بیمه‌ای مشکل دار، تشکیل شده و در آن کمیته نیز، تصمیم گیری لازم صورت می‌گیرد که آیا شرکت می‌تواند که اصلاح ساختار انجام دهد یا اینکه باید ادغام شود.
به گفته سلیمانی، با همکاری شرکتهای خارجی آماده هستیم که در ایران شرکت مشترک تشکیل داده و از تجربیات موسسات بیمه‌ای خارجی و دانش فنی آنها استفاده‌نماییم.
وی با‌اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت بیمه گفت: شرکت‌های بیمه اتکایی که با ایران کار می‌کردند، به دلیل فشار آمریکا با ایران قطع همکاری کرده‌اند.