kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

مقام صهیونیست: 50 سال بود منتظر آدمی مثل بن‌سلمان بودیم

عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، با اعلام اینکه «برکناری بن سلمان برای اسرائیل، ویرانگر خواهد بود»، تاکید کرده که رژیم صهیونیستی ۵۰ سال منتظر آمدن او بوده است!

«بن سلمان» خدمات بزرگی به رژیم صهیونیستی کرده و به همان میزان نیز به دنیای اسلام خیانت کرده است. از کمک کردن به انتقال سفارت آمریکا به قدس بگیر تا تلاش برای تشکیل ناتوی عربی (با هدف مقابله با ایران) و تروریستی اعلام کردن گروه‌های مقاومت و حزب‌الله که با اسرائیل می‌جنگند، در کارنامه ولیعهد سعودی است که این روزها درگیر پرونده کثیف خاشقجی است.
حالا «تسویا‌گرینفیلد»، نویسنده صهیونیست و عضو سابق کنست طی مقاله‌ای در روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» ذوق زدگی خود از این خدمات را چنین به تصویر کشیده که «محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رهبر عربی است که اسرائیل ۵۰ سال است رویای روی کار آمدن آن را دارد.» او در ادامه خواستار اتخاذ موضعگیری‌های نرم‌تری در قبال پرونده قتل خاشقجی شده است!
این چهره سیاسی سابق رژیم صهیونیستی در ادامه نوشته: «اسرائیلی‌ها پنج دهه منتظر بودند یک رهبر عربی بیاید که موافق امضای توافق‌نامه مهمی با اسرائیل باشد و این رهبر یعنی محمد بن سلمان اکنون وجود دارد... کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری عربستان در اسلامبول شبیه به داستان‌های ترسناکی است که در کشورهای دیگر هم رخ می‌دهد(!)... خاندان حاکم بر عربستان همانند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هیچگونه انتقادی را نمی‌پذیرند و به همین دلیل تصمیم به حذف این روزنامه‌نگار گرفته‌اند.»
به گفته عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به وضعیت اخیر عربستان به ویژه در سایه روابط بن سلمان با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خشمگین است، «او نسبت به نقش محوری که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ائتلاف منطقه‌ای ایفا می‌کند، نیز خشمگین است و به همین دلیل سعی در تخریب چهره بن سلمان دارد.»(!)
«گرینفیلد» در پایان نیز چنین نتیجه گرفته که «اردوغان به دنبال تحقیر عربستانی‌ها بود اما هدف اصلی‌اش ناکام گذاشتن طرحی است که ترامپ و بن سلمان برای تشکیل ائتلافی منطقه‌ای با نظارت آمریکا پیشنهاد داده‌اند و این ائتلاف شامل اسرائیل، کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس،‌ عربستان،‌ اردن، ‌مصر و شاید عراق است. هدف مشترک از این ائتلاف نیز مقابله با ایران در منطقه است... لازم است اسرائیل با محمد بن سلمان با عطوفت برخورد کند، زیرا او به دنبال مشروعیت دادن به اسرائیل است. به نظر می‌رسد اگر طرح صلح ترامپ (معامله قرن) روزی مطرح شود، نتیجه مستقیم فشارهای بن سلمان است که برای مشروعیت بخشی به اسرائیل تلاش می‌کند. تلاش برای برکناری این رهبر عربستانی ویرانگر بوده و بیشتر با سیاست باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره اسرائیل همسو است.»