kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
در واکنش به تصمیم اردن درباره «وادی عربه»

اسرائیل تهدید کرد آب «امان» را قطع می‌کند!

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از وزیر کشاورزی اسرائیل اعلام کرده‌اند در صورتی که پادشاه اردن از تصمیم خود درباره الحاقیه توافق صلح 1994 (عدم تمدید اجاره دو منطقه)منصرف نشود آب امان را قطع خواهد کرد!

«اوری ارئیل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام ملغی شدن توافق صلح 1994 درخصوص دو منطقه الغمر و الباقوره توسط پادشاه اردن، این کشور را به قطع آب امان تهدید کرده است.
این خبر را خبرگزاری قدس به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی منتشر و اعلام کرده، این وزیر صهیونیست در مصاحبه با رسانه‌های عبری زبان گفته: «در صورت ملغی شدن الحاقیه توافق 1994 درخصوص الغمر و الباقوره دولت اسرائیل حق آب امان را از 4 روز به 2 روز در هفته کاهش خواهد داد.»
وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی این را هم گفته که، «نیاز اردن به تل‌آویو بیش از نیاز ما به امان است و نتانیاهو باید ملک عبدالله را برای منصرف شدن از تصمیمش متقاعد نماید.»
گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام اردن گفته بود برای تمدید این توافق با اردن مذاکره خواهد کرد. ملک عبدالله پادشاه اردن روز یکشنبه به دنبال افزایش درخواست‌های مردمی و درخواست80 نماینده پارلمان بر عدم تمدید الحاقیه توافق صلح 1994 درخصوص اجاره دادن دو منطقه الغمر و الباقوره اردن به رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این قرار داد را تمدید نخواهد کرد.