kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

ناصری: مردم نمی‌پذیرند که جهانگیری اختیار ندارد(خبر ویژه)

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید جهانگیری دیر جنبیده و حرف‌هایش در انتقاد از رئیس دفتر رئیس‌جمهور را باید زودتر از این می‌گفته است.

عبداله ناصری درباره سخنان اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه نمی‌توانم حتی منشی خود را تغییر دهم چه رسد به تغییر وزیر، به سایت انتخاب گفت: در حال حاضر نگاه مردم به گونه‌ای است که این اظهارات چیزی را تغییر نمی‌دهد و باور اجتماعی را درباره اینکه آقای جهانگیری، اختیار تغییر یک منشی را نداشته باشد، تقویت نمی‌کند. در واقع افکار عمومی نمی‌تواند این موضوع را بپذیرد.
وی افزود: همان زمانی که تغییراتی در دفتر رئیس‌جمهور به وجود آمد و صحبت از کاهش اختیارات آقای جهانگیری شد، می‌شد این صحبت‌ها را مطرح کرد. اما اکنون فرصت طلایی که آقای جهانگیری می‌توانست استعفا بدهد از بین رفته است.
او درباره علت بیان چنین اظهاراتی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور در مقطع فعلی گفت: علت این موضوع را نمی‌دانم. باید از خود آقای جهانگیری پرسید. شاید دلیلش این باشد که وضعیت قوه مجریه و وضعیت اقتصادی را بحرانی‌تر می‌بینند و به هر حال در این شرایط لازم دانسته‌اند که این صحبت‌ها را مطرح کنند.
ناصری با تاکید بر اینکه این صحبت‌ها در شرایط فعلی، خیلی شنیده نمی‌شود، گفت: به هر حال آقای جهانگیری بنا به مقتضیات و جایگاه خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند و صدالبته اگر شأن ایشان رعایت نشود در دولت نخواهند ماند.
ناصری درباره اینکه آیا اظهارات جهانگیری هشداری به دولت بود، گفت: آقای واعظی نسبت به روسای دفتر رئیس‌جمهور در دولت‌های گذشته به جز یکی دو مقطع مانند دولت دوم آقای احمدی‌نژاد، اختیارات فوق‌العاده‌ای دارند که در چهل سال گذشته بی‌سابقه بوده است.