kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

تظاهرات ضد جنگ مقابل ساختمان پنتاگون

مردم آمریکا در تظاهرات ضد جنگ در نزدیکی وزارت دفاع این کشور(پنتاگون) به سیاست‌های جنگ‌طلبانه ترامپ اعتراض کردند.

حمایت از تروریست‌ها و تروریسم دولتی، خروج از معاهدات بین‌المللی، جنگ‌طلبی و نژادپرستی دولت ترامپ صدای مردم آمریکا را هم درآورده است. روزی نیست که گروه‌هایی از جامعه آمریکا از زنان گرفته تا فعالان ضد جنگ مقابل کاخ سفید یا پنتاگون تجمع نکنند. روز یکشنبه نیز شمار زیادی از شهروندان آمریکایی در اعتراض به سیاست تجاوزکارانه دولت ترامپ، نزدیک ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در حومه شهر واشنگتن تجمع کردند.
به نوشته خبرگزاری«اسپوتنیک» این تظاهرات به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد تجمع بزرگ سال 1967 برگزار شد که طی آن هزاران نفر در اعتراض به جنگ با ویتنام، نزدیک ساختمان پنتاگون حضور یافتند. تجمع روز یکشنبه در واکنش به رویکردهای تجاوزکارانه نظامی آمریکا در سطح جهان و تداوم حمایت دو حزب سیاسی مهم این کشور از افزایش بودجه پنتاگون صورت گرفت.
در بخشی از بیانیه معترضان به جنگ طلبی ترامپ و افزایش بودجه پنتاگون آمده: «خواسته‌های ما ساده است، پایان کامل جنگ‌های خارج از کشور، بسته شدن پایگاه‌های نظامی خارجی، کاهش چشمگیر بودجه پنتاگون و سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه‌های اجتماعی سالم در کشور. تنها امپراطوری خوب، یک امپراطوری پایان‌یافته است.»
شکل‌گیری راهپیمایی حمایت از صلح مورد حمایت چند سازمان و حزب ضد جنگ چون «حزب سبز»، «ائتلاف ضد جنگ ملی آمریکا» و «اتحاد سیاه برای صلح» قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی اعتراضی، تنها چند خیابان با وزارت دفاع آمریکا فاصله داشتند و برخی از آنها دست‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «پنتاگون به دنبال جنگ‌افروزی بیشتر است، زنان به جنگ نه می‌گویند» و «به جنگ‌ها پایان دهید.»