kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

‌آل سعود هزار و نوزدهمین مسجد را هم در یمن بمباران کرد

عربستان با حمله به دو مسجد دیگر در استان الحدیده، هزار و نوزدهمین مسجد یمن را در 42 ماه گذشته ویران کرد!

وزارت اوقاف و ارشاد یمن، در پی اقدام ائتلاف سعودی در بمباران اخیر دو مسجد دیگر در استان «الحدیده»، رویکرد عربستان مبنی بر تداوم هدف قرار دادن مساجد در یمن را محکوم کرد. این وزارت‌خانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی در سه نوبت، مسجد جامع «الرحمه» در شهر «الحدیده» واقع در غرب یمن را بمباران و یک مسجد دیگر را در شهرستان «المراوعه» واقع در استان «الحدیده» هدف قرار دادند. همچنین مسجد و آرامگاه صوفی «حسان سنان الحسانی» را در شهرستان «جبل حبشی» در استان «تعز» بمباران کردند.»
به گزارش فارس بر اساس این بیانیه، تاکنون ائتلاف سعودی تنها در استان الحدیده، بیش از 122 مسجد را هدف قرار داده است و از زمان آغاز حمله عربستان به یمن از 4 سال پیش تاکنون نیز بیش از 1019 مسجد در سراسر یمن که اغلب از آثار باستانی بودند، هدف قرار گرفته  و شمار زیادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند.
در این بیانیه، همچنین «سکوت سازمان‌های بین‌المللی که موجب وقیح‌تر شدن ائتلاف سعودی در حملات علیه اماکن مقدس اسلامی در یمن شده»، محکوم شده است. این وزارتخانه از ملت‌های اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا علیه تجاوز ائتلاف سعودی و هدف‌گیری سازماندهی شده مساجد و مکان‌های مقدس در یمن واکنش نشان دهند و برای توقف این تجاوز تلاش کنند.
ائتلاف سعودی- اماراتی که از ابتدای سال ۹۴ با چراغ سبز آمریکا به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور حمله کرده، هنوز موفق نشده دولت «عبد ربه منصور هادی» را به صنعا بازگرداند. طبق گزارش واشنگتن‌پست این جنگ تاکنون بیش از پنجاه هزار کشته بر جای گذاشته است. این تجاوز همچنین تاکنون موجب تخریب منازل و زیرساخت‌های یمن و مساجد و مکان‌های تاریخی و باستانی متعددی شده است. کارشناسان بر این‌باورند که آل سعود به این دلیل مساجد و اماکن تاریخی و باستانی یمن را در کنار سایر تاسیسات این کشور تخریب می‌کند که می‌خواهد تاریخ این کشور و تمدن شناخته شده آن در طول قرن‌ها را هم نابود کند!