kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴

مدعیان اصلاحات؛ از بزک اصلاحات قلابی تا تطهیر جنایت آل‌سعود

مدعیان اصلاحات که پس از اصلاحات نمایشی بن‌سلمان در عربستان از فرط ذوق‌زدگی هر روز گزارش‌هایی را در نشریات و رسانه‌های خود در مقایسه این اصلاحات با ایران منتشر می‌ساختند بعد از علنی شدن جنایت سعودی در قتل یک روزنامه‌نگار منتقد بار دیگر در تطهیر عربستان پا به میانه میدان گذاشته و با خون «خاشقجی» دست به کاسبی سیاسی زدند!

به گزارش دانا؛ برخی از مدعیان اصلاحات در برابر وقایع عربستان سعودی دقیقا بر اساس منافع خود موضع می‌گیرند، زمانی که بن‌سلمان در عربستان دست به اصلاحاتی ظاهری و پوشالی زد و به‌عنوان آخرین کشور به زنان حق رانندگی داد این جریان در رسانه‌های وابسته به خود با ذوق‌زدگی خاصی از اصلاحات بن‌سلمان تمجید و آن را به رخ جمهوری اسلامی کشید!
به‌عنوان نمونه روزنامه زنجیره‌ای همدلی نوشته بود: «به نظر می‌رسد حالا دیگر ما هیچ کشوری را نداریم که خودمان را در حوزه بعضی از محدودیت‌های تبعیض‌آلود شناخته شده زنان با آن مقایسه کنیم؛ حتی عربستان.»
امروز که موضوع قتل خاشقجی و پوشالی بودن اصلاحات در این کشور مشخص شده و عربستان نیز به قتل این روزنامه‌نگار سعودی اعتراف کرده است، همین مدعیان اصلاحات با توئیت‌های معنادار سعی می‌کنند که جنایت سعودی را به وقایع داخلی ایران نسبت داده و ماهی خود را از این آب گل‌آلود بگیرند.
«کاملیا انتخابی‌فرد» خبرنگاری که این روزها به‌عنوان تحلیلگر در ایران اینترنشنال حضور پیدا می‌کند از جمله معدود افرادی بود که قتل خاشقجی به دست سعودی‌ها را بعید دانست. با این تلاش رسانه‌ای برای تطهیر سعودی به خوبی مشخص می‌شود که ریشه این تلویزیون ضدانقلاب کجا است و از کجا تغذیه می‌شود. موضوعی که این روزها به دفعات مطرح شده که این تلویزیون تازه تاسیس با پول سعودی‌ها علیه ایران راه‌اندازی شده است.
وصل کردن جنایت سعودی‌ها به ایران توسط مدعیان اصلاحات!
همچنین «مسیح علی نژاد» خبرنگار فراری مدعی اصلاحات دست به کاسبی با خون «خاشقجی» و بزرگنمایی خود زده است.
 مجله wrap مصاحبه‌ای با تیتر بزرگ درباره خاشقجی و در خطر بودن جان بقیه خبرنگاران منتشر می‌کند. شخصیت مصاحبه کسی نیست جز مسیح علی‌نژاد که می‌گوید از مرگ خاشقجی وحشت‌زده شده و معتقد است دولت ایران می‌خواهد او را هم سر به نیست کند. وصل کردن موضوع خاشقجی به ایران موضوعی که در وهم و گمان هیچ کسی نمی‌گنجد. البته غیر از این خبرنگار فراری مدعی اصلاحات محمدعلی ابطحی نیز به همین روش عمل کرده است تا خودی نشان دهد.
در همین رابطه، «محمدعلی ابطحی»، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «عربستان از خودسری‌های برخی از افراد ضربه خورده است» با کنایه به کشورمان افزوده است این موضوع در همه جا ممکن است اتفاق بیفتد.
ابطحی در این اظهارات تلاش کرده است ضمن تطهیر آل‌سعود از جنایت بزرگی که دست به آن زده است منافع خاص جناحی خود را نیز تامین کند!
در حالی که اکثریت کشورها ادعای سعودی در رابطه با دست داشتن خودسرها در قتل خاشقجی را به سخره گرفته و آن را دروغین خوانده‌اند، ابطحی دست به تطهیر مقامات این کشور زده و حرف آنها را واقعیت پنداشته است.
این درحالی است که حتی خبرنگارهای شبکه بی‌بی‌سی فارسی هم نسبت به اعترافات و تبرئه مقامات عربستانی درباره قتل خاشقجی موضع می‌گیرند و با شک و شبهه به آن می‌نگرند.
«بهمن کلباسی»، خبرنگار بی‌بی‌سی نیز در همین رابطه در توئیتی نوشت: «سناتور از ایالت کنتیکت در واکنش به معتبر خواندن توضیح عربستان از سوی ترامپ: سعودی‌ها ۲ هفته به دنیا دروغ‌ گفتند. مدعی شدند خاشقجی زنده است در حالی که می‌دانستند مرده است. توضیح جدیدشان‌ مضحک است. اعتبار اخلاقی آمریکا [در جهان] کاملا از بین می‌رود، اگر واکنش نشان ندهیم/اقدام نکنیم.»
پیشتر اخباری درباره رابطه مدعیان اصلاحات با مقامات آل‌سعود در فضای رسانه‌ای مطرح شده بود اما این نوع اظهارات که به نوعی تطهیر اقدامات جنایت‌آمیز عربستان است، شک و شبهه‌ها درباره مدعیان اصلاحات را بیشتر و گمانه‌زنی درباره این ارتباطات را تقویت می‌کند.