kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تخریب خان الاحمر در پی مقاومت 4 ماهه فلسطینی‌ها

فلسطینی‌ها با چنگ و دندان در برابر صهیونیست‌ها ایستادند و جلوی ادامه تخریب روستای الاحمر را «موقتاً» گرفتند. رژیم صهیونیستی 4 ماه است که به دنبال تخریب و تصاحب این روستاست.

در پی تصمیم هر چند موقت رژیم صهیونیستی در عقب‌نشینی از تخریب روستای «خان الاحمر»، فلسطینی‌های ساکن این روستا جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاری قدس، رژیم صهیونیستی که با مقاومت سرسختانه فلسطینی‌ها مواجه شده بود شنبه شب اعلام کرد تخریب خان الاحمر را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است.
«هاآرتص» در این باره به نقل از «یک منبع بلندپایه سیاسی اسرائیلی» نوشته: «تصمیم تعویق تخریب خان الاحمر تا اطلاع ثانوی اتخاذ شده تا اینکه طرح‌های جایگزین تخلیه این روستا بررسی شود.»
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اما گفته، این تصمیم(توقف تخریب روستا) بر خلاف خواسته وی اتخاذ شده است.
چهار ماه مقاومت
با اینکه صهیونیست‌ها نمی‌خواهند از به ثمر نشستن مقاومت فلسطینی‌ها صحبتی به میان آورند اما «ولید عساف» رئیس‌کمیته مقاومت برابر شهرک سازی و دیوار حائل در این باره گفت که تصمیم صهیونیست‌ها در زمینه تعویق تخریب خان الاحمر پس از مقاومت چهار ماهه اهالی این روستا و حامیان فلسطین رخ داد که طی این روزها به طور جدی به مقابله با تصمیم صهیونیست‌ها پرداخته بودند: «البته ما به تعویق تخریب روستای خان الاحمر راضی نمی‌شویم و خواهان لغو کامل این تصمیم هستیم.»
عساف تاکید کرد: «این موفقیت بدون حمایت‌های بین‌المللی، اقدامات میدانی، فعالیت نیروهای داوطلب و حمایت نیروهای امنیتی فلسطین و مقاومت اهالی خان الاحمر که طی ماه‌های اخیر در این زمینه همه تلاش‌های خود را انجام دادند، محقق نمی‌شد.»
اهمیت خان الاحمر
گفتنی است روستای «خان الاحمر» جزئی از استان قدس است. این روستا در مسیر جاده شماره یک شرق قدس و در نزدیکی شهرک‌های «معالیه آدومیم» و «کفار آدومیم» قرار دارد. این روستا در سال 1967 از سوی رژیم صهیونیستی ‌اشغال شد.
اهمیت راهبردی این روستا از دو مسئله مهم نشات می‌گیرد، نخست اینکه خان الاحمر مناطق شمالی کرانه باختری را به مناطق جنوب آن متصل می‌کند. دوم اینکه این روستا تنها منطقه فلسطینی باقیمانده در تقسیم‌بندی صهیونیستی«‌ای 1» است. براین اساس، صهیونیست‌ها تلاش داشتند این منطقه راهبردی و استراتژیک را از حضور فلسطینی‌ها خالی کنند. هم‌اکنون در روستای خان الاحمر 200 فلسطینی زندگی می‌کنند که 53 درصد از آنها کودک
 هستند.