kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای جهانگیری گفت اگر همه ملت دست به دست هم بدهند می‌شود همه مشکلات کشور را حل کرد، باید به ایشان عرض کنم این ملت 40 سال است دست در دست هم داده‌اند و این بصیرت مردم بوده که انقلاب اسلامی را باطراوت نگه داشته است و این  مردم همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و دارند، فتنه را سرکوب کرده‌اند و از این پس نیز آرزوی موفقیت عوامل نفوذی و فتنه‌گران را به دل اربابان غربی‌شان خواهند گذاشت و آنان را به سختی گوشمالی خواهند داد.
1700---013 و 3152---021
* در مذاکرات هسته‌ای هم یا غربی‌ها کارشکنی می‌کردند و یا چند روزی به کشورمان فرصت داده می‌شد تا تصمیم بگیرد و... طولانی شدن مذاکرات موجب شد امتیازات برجام به صورت نقد برای 5+1 محقق شود و وعده‌های نسیه غربی‌ها هم معلق بماند. در FATF نیز این رفتار فریبنده در حال تکرار است. ولی این بار قرار است از کشورمان امتیاز نقد  خطرناکی بگیرند و پس از خالی کردن دست کشور از جنبه دفاع منطقه‌ای ما را برای و‌عده‌های دروغ‌شان در مذاکرات مکرر سر بدوانند.
2914---0912
* کشورهای غربی که عضو FATF هستند بزرگ‌ترین پشتیبانان پولشویی و تروریسم هستند  آن وقت ایران اسلامی را موظف به پذیرفتن FATF می‌کنند! کاملا روشن است که توطئه برجام 2 در FATF و لوایح چهارگانه‌اش نهفته است.
1162---021
* جریان نفوذ همواره درصدد انحراف افکارعمومی است و مثلا ناگهان موضوع ورود بانوان به ورزشگاه و... را به عنوان مسئله مهم روز جامعه مطرح می‌کند. فقط برای اینکه مواردی همانند FATF، CFT، برجام تقریبا هیچ و... که موجب خودتحریمی، کاهش ارزش پول ملی و معیشت نامطلوب در جامعه شده است، در این گرد و غبار، فراموش شود.
داوری
* تنها نتیجه الحاق کشورمان به FATF و CFT معرفی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تروریست خواهد بود.
عابدینی
* نگاه سیاسی و خوش‌خیالانه دولت به اقتصاد منجر به توافق بد هسته‌ای برای کشورمان شد. این رویکرد باعث شد در شرایط انتظار گشایش به دست طرف‌های مذاکره، کارخانه‌ها تعطیل شوند و تولید ناخالص کشور کاهش چشمگیری داشته باشد. به این ترتیب پنج سال است که اقتصاد کشور معطل تصمیمات سیاسی غربی‌ها برای کشورمان شده است!
7472---021
* اقداماتی مثل حذف برچسب شاپرک از روی کالاها، حذف کارت سوخت و... هر کدام بی‌تدبیری‌های لجوجانه‌ای بود که رشد واردات کالای قاچاق و قاچاق سوخت از کشور و ... را در دوره‌ دولت مدعی تدبیر باعث شد.
5684---026
* نظر منتقدان هسته‌ای کاملا صحیح بود و عدم اعتنای دولت به این نقدهای دلسوزانه، خسارت جبران‌ناپذیری را به مردم ایران اسلامی تحمیل کرد. اگر قرار است آقای حسن عباسی به زندان برود، دولت و بزک‌کنندگان برجام هم باید محاکمه و روانه زندان شوند.
3641---0912
* محصولات لبنی هر هفته با قیمتی جدید به فروش می‌رسد. مسئولان برای مردم توضیح دهند که نحوه نظارت بر قیمت‌ها چگونه است. چرا هیچ‌ کنترلی بر قیمت‌ها در بازار نیست؟ فلسفه وجودی نهادهای نظارتی پس چیست و برای چه هر سال بودجه دریافت می‌کنند؟
7213---021
* قیمت شیر شرکت دامداران قبل از گران شدن 2500 تومان بود که به 3 هزار تومان رسید، دو هفته بعدش 3200 تومان شد و یک هفته بعد از آن 3400 تومان شد این افزایش قیمت ادامه داشت تا امروز که یک لیتر شیر 4 هزار تومان فروخته می‌شود. امیدوارم آقای روحانی که همه روزه در جریان قیمت‌ها هستند از این بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار مطلع باشند. چون دغدغه‌ اصلی مردم معیشت‌شان است.
بهمنی
* رب گوجه کیلویی 20 هزار تومان شده است، کدام بخش از تولید بسیاری از محصولات مواد غذایی در کشور به گرانی دلار مربوط است؟ کدام بخش از تولید رب گوجه نیاز به ارز داشته که 300 درصد گران شده است؟!
3885---021
* بیشترین درآمد نفتی متعلق به دولت روحانی بوده است. حال چگونه دولت ادعا می‌کند دست دولت خالی است و توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد؟ رسانه ملی و مجلس هم، به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار فقط در خدمت دولت هستند. با این همه، دولت مدعی است که اختیارات کافی ندارد!
3061----013
* دولتمردان مدام عنوان می‌کنند مردم نگران تامین کالای اساسی نباشند. مردم می‌دانند که اجناس به اندازه کافی در انبارها موجود است اما مشکل در گرانی قیمت‌ اجناس است که از خرداد امسال روندی افزایشی داشته و از قدرت خرید اکثریت جامعه فراتر رفته است. برای این چه چاره‌ای کرده‌اید؟
3297---013
* رشد قیمت‌ها در بازار فشار زیادی روی اقشار کم‌درآمد و کارگران آورده است تیم اقتصادی دولت باید استراتژی‌اش را تغییر دهد و توجه بیشتری به مطالبات مردمی داشته باشد. با جابه‌جایی افراد در تیم اقتصادی گره‌ای باز نخواهد شد.
حبیب‌ علی‌محمدی- اردبیل
* 7 ماه زندان برای منتقد آقای روحانی برخلاف آن آزادی بیان است که دولت شعارش را می‌دهد. چه طور هتاکی نشریات زنجیره‌ای به مقدسات و باورهای مردم با وجود اعتراضات گسترده اجتماعی، محاکم را مجاب نکرده با چنین نشریات و نویسندگانی برخورد قانونی داشته باشند؟ انتقاد از یک شخص مسئول، جرم است و هتاکی به مقدسات جرم نیست؟
7852---0913
* 7 سال قبل بنده در پروژه مسکن مهر پرند ثبت نام کردم. اکنون هیچ خبری از تکمیل واحدهای مسکونی و واگذاری آنها نیست. بنویسید این پروژه به دلیل فقدان نظارت، به حال خود رها شده است.
1202---0935
* مسجد قرکی در شهر بم خیابان طباطبایی و مقبره امامزاده عبدالله واقع در روستای نارتیچ از توابع همین شهر چندین سال قبل در اثر وقوع زلزله تخریب شدند. مردم شهر و روستا چندین بار اراده کرده‌اند که با هزینه شخصی خود این دو مکان مقدس را بازسازی کنند ولی دولت به بهانه میراث فرهنگی اجازه نمی‌دهد. درحال حاضر اداره میراث فرهنگی شهر با اختصاص بودجه اقدام به بازسازی این دو مکان با خشت وگل کرده درحالی‌که همه می‌دانند این مصالح درمقابل حوادث طبیعی دوام ندارند ولی گوش شنوایی در کار نیست. به همه جا شکایت کرده‌ایم ولی رسیدگی نمی‌شود. دل ما برای بیت‌المال می‌سوزد که با این سهل‌انگاری‌ها هدر می‌رود.
کیوانی
* حذف امتحان‌های نهایی در مقاطع مختلف تحصیلی سطح علمی کشور را پایین آورده و نتایج فاجعه‌آمیز آن از هم‌اکنون قابل مشاهده است.
8863---0915
* فرزندم خیلی زیاد معتاد به بازی‌های آنلاین شده است. این بازی‌ها غربی بوده علاوه بر ترویج فساد فرهنگ غرب بابت آن ارز از کشور خارج می‌شود. چرا نمایندگان مجلس در این مورد بی‌تفاوت شده‌اند و قانونی تصویب نمی‌کنند؟
6112---0911
* لغو قانون تدریس دبیر مرد در مدارس دخترانه توسط وزیر آموزش و پرورش یک اقدام پسندیده و قابل تقدیر است.
6263---0938
* 4 سال است به شماره گویای قوه قضائیه زنگ می‌زنم که ورودی دادگاه میناب سایبان ندارد و مردم در گرمای 50 درجه زیر آفتاب در صف ورودی اذیت می‌شوند. نتیجه‌اش شد اینکه ثبت سامانه «ثنا» را هم به بیرون و زیر آفتاب منتقل کردند!!
2914---0990