kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

«فقط مقاومت» درخواست سیدحسن نصرالله از مردم فلسطین

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «فلسطینیان برای مقابله با دشمن صهیونیستی هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزگری ندارند.»

سیدحسن نصرالله جمعه شب و در جریان سخنرانی در بیست و پنجمین سالروز تأسیس مدارس المهدی‌(عج) با اشاره به تحولات غزه گفت: «آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد برای منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما اوضاع منطقه و به ویژه وضعیت غزه را از نزدیک رصد می‌کنیم و شاهد  افزایش تهدیدات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و تشدید اقدامات خصمانه آنها علیه ملت فلسطین هستیم. دشمن صهیونیستی فلسطینیان را در مقابل دو راهی نبرد یا مُردن از گرسنگی قرار داده است.»
به گزارش خبرگزاری «قدس» به نقل از «المنار»، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، فلسطینیان برای مقابله با دشمن صهیونیستی هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزگری ندارند.
به جنگ یمن پایان دهید
دبیرکل حزب‌الله لبنان بخش دیگری از اظهارات خود را به ماجرای خاشقجی اختصاص داد و گفت: «از همان ابتدا که ماجرای خاشقجی مطرح شد، ما به دلیل رنج و محنت‌هایی که عربستان سعودی به جهان اسلام و به ویژه یمن تحمیل کرده است، می‌توانستیم این وضعیت را مغتنم شمرده و ریاض را آماج حملات قرار دهیم اما ترجیح دادیم تا رصدکننده اوضاع باشیم... در حال حاضر پرواضح است که ماجرای خاشقجی بسیار بزرگ و جنجالی شده است. این واقعیت غیرقابل انکار است که امروز عربستان سعودی و آمریکا در این ماجرا در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته‌اند و با یک بحران بزرگ مواجه هستند.»
 وی در ادامه اظهار داشت: «اینکه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها مدعی هستند پرونده خاشقجی حاصل ماجراجویی یک عده گروه خودسر بوده، مسئله‌ای کاملا مردود است. من خطاب به مسئولان سعودی می‌گویم: امروز وقت آن رسیده است تا شما یک موضع شجاعانه در خصوص متوقف ساختن جنگ یمن اتخاذ کنید... پس از ماجرای ناپدید شدن خاشقجی، به وجهه عربستان سعودی به صورت بی سابقه ای در سطح بین المللی خدشه وارد شد چراکه مسئله ربایش خاشقجی و کشتن وی تقریبا قطعی شده است.»
 وی همچنین بار دیگر خطاب به سعودی‌ها اظهار داشت: «تداوم این اقدامات خصمانه علیه ملت یمن شما را در مهلکه گرفتار خواهد کرد. بهتر است تا دیر نشده به راه حل سیاسی برای پایان وضعیت فعلی یمن روی آورید و به گروه‌های یمنی متوسل شوید.»
در بهترین شرایط هستیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: «با وجود سلسله تحریم‌هایی که دشمن علیه حزب‌الله لبنان و مدارس و مؤسسات تابع آن اعمال کرده است، حرکت ما به سمت جلو همچنان ادامه دارد و در این مسیر پیروز خواهیم شد. ما علیرغم این تحریم‌ها، در زمینه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مردمی و ... در بهترین شرایط خود هستیم.»
 وی همچنین افزود: «امروز به جای آنکه اموال زیادی برای بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی در جهان صرف شود، می‌بینیم که صدها میلیارد دلار در مسیر جنگ‌های بی‌فایده و خانمان‌سوز خرج می‌شود. هدف از این جنگ‌ها، نابودی ملت‌ها و جوامع برای تأمین منافع و مصالح رژیم صهیونیستی است... امروز برخی صدها میلیارد دلار خرج می‌کنند تا اربابان آمریکایی خود را راضی نگاه دارند. این مسئله بسیار تعجب‌برانگیز و در عین حال، بسیار غم‌انگیز محسوب می‌شود.»
  عراق
سیدحسن نصرالله همچنین در سخنان خود به عراق نیز اشاره کرد و گفت: «آنچه که در فرایند سیاسی عراق از جمله انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور اتفاق افتاد، شکست بزرگی برای آمریکا محسوب می‌شود و این مسئله غیرقابل انکار است. هیچکس در حال حاضر نمی‌تواند منکر چنین واقعیتی بشود... اراده عراقی‌ها باعث تکمیل روند سیاسی در کشور آنها و انتخاب یک سیاستمدار برای تشکیل دولت شد و نه تفاهم میان ایران و آمریکا. کسانی که از حصول تفاهم ایران و آمریکا به عنوان عاملی برای حرکت به سمت تشکیل دولت در عراق یاد می‌کنند در واقع احمق‌ها و جاهلانی هستند که واقعیت‌ها را نادیده می‌انگارند.