kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
در سی‌امین تظاهرات بازگشت

275 فلسطینی دیگر در غزه به ضرب گلوله‌های نظامیان صهیونیست زخمی شدند

در جریان سی‌امین راهپیمایی بازگشت با نام «غزه به پا می‌خیزد و کرانه باختری همبستگی می‌کند» ۲۷۵ نفر به وسیله نظامیان رژیم صهیونیستی مجروح شدند که حال 10 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.


روز جمعه نیز در نتیجه یورش وحشیانه و خشونت نظامیان صهیونیست در جریان سی‌امین راهپیمایی مسالمت‌آمیز ۲۷۵ نفر مجروح شدند که از این تعداد ۴۹ نفر کودک، ۳ زن، ۳ خبرنگار و ۴ نفر از پرسنل پزشکی هستند.حال ۱۰ نفر از مجروحان این راهپیمایی وخیم گزارش شده است. راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های‌اشغالی و در اعتراض به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به شهر قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود. شمار شهدای فلسطینی «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به دست نیرو‌های صهیونیستی از روز 10 فروردین تاکنون به بیش از 240 تن رسیده است و بیش از 24 هزار نفر نیز در این تظاهرات‌ها مجروح شده‌اند.
این راهپیمایی در حالی با حضور گسترده فلسطینیان برگزار شد که ارتش رژیم صهیونیستی از دو روز پیش نیروها و تجهیزات خود را در اطراف مرز با غزه افزایش داده است. فرزندان فلسطین باز هم بی‌توجه به تهدیدات فزاینده سران رژیم صهیونیستی در کنار نوار مرزی، ده‌ها لاستیک را به آتش کشیدند و با دست خالی و سینه‌ای عریان در برابر تک تیراندازان دشمن و ‌تانک‌های صهیونیستی ایستادند و علیه سیاست‌های ‌اشغالگرانه صهیونیست‌ها و ادامه محاصره غزه شعار دادند و بر حق بازگشت خود به سرزمین‌هایشان تأکید کردند. پهپادهای صهیونیست  چندین بار جوانان غزه را که ده‌ها بادبادک و بالون آتش‌زا را به سرزمین‌های ‌اشغالی روانه کرده بودند بمباران کردند.
به گزارش ایرنا، فلسطینیان 12 سال است در محاصره شدید رژیم صهیونیستی در غزه زندگی دشواری را دارند و در طول همین چند سال سه جنگ به آنها تحمیل شده و از همه سو با تحریم‌ها مواجهند.