kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

آمریکایی‌ها با بمباران مساجد دیرالزور 62 نفر را کشتند و ده‌ها نفر را زخمی کردند

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی با بمباران مناطق مسکونی و مساجد دو روستا در حومه دیرالزور، 62 نفر را کشتند و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از جان باختن 62 غیرنظامی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در حمله جنگنده‌های آمریکایی به مناطق مسکونی و مساجد روستاهای «السوسه» و «البوبدران» در حومه جنوب شرقی دیرالزور خبر داد. 32 نفر از این غیر نظامیان عصر دیروز در دو روستای فوق جان باختند. روز پنجشنبه هم مسجد «عمار بن یاسر» در السوسه بمباران شد، که بر اثر آن، 30 غیر نظامی کشته شدند. اواخر هفته گذشته هم آمریکایی‌ها السوسه را بمباران کرده بودند که به مرگ 12تن منجر شده بود.
آمریکا که از مرداد 1393 ائتلاف بین‌المللی را به ‌بهانه دروغین مبارزه با داعش ایجاد کرده بود. ماموریت این ائتلاف در حقیقت، هدف قرار دادن مردم، نظامیان سوری و زیرساخت‌های کشور سوریه بوده و تا کنون نیز جنایات هولناکی را علیه غیرنظامیان مرتکب شده است.
اظهارات بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با دو مقام بلندپایه روسیه گفت، این کشور به همکاری با کشورهای مایل به مبارزه با تروریسم، ادامه خواهد داد.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهوری سوریه دخالت، اعمال فشار و تحمیل نظرات کشورهای بیگانه را مانع جدی برای حل و فصل اوضاع سیاسی در این کشور دانست.
رئیس‌جمهوری سوریه و مقامات روس همچنین درباره بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود صحبت کردند. بشار اسد در این خصوص اعلام کرد که بازگشت پناهجویان سوری به کشور، اصلی‌ترین هدف و یکی از اولویت‌های دولت سوریه بوده و تمامی اقدامات لازم برای فراهم شدن امکان بازگشت آنها در حال انجام است.