kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
آیت‌الله مجتهد شبستری:

۵۰ سال آینده برای ایران درخشان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی می‌گویند که ما باید با مستکبرین مذاکره کنیم تا از بن‌بست خارج شویم، این حرف درستی نیست و ما امیدواریم و آینده درخشانی در انتظار کشور است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فراخوان رهبر معظم انقلاب به اساتید و صاحب نظران برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و برنامه‌ریزی برای ۵۰ سال آینده کشور، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تصریح کرده‌اند که مردم به آینده امیدوار باشند و ما بن‌بستی نداریم.
وی ادامه داد: برخی می‌گویند که ما باید با مستکبرین مذاکره کنیم تا از بن‌بست خارج شویم، این حرف درستی نیست و ما امیدواریم و آینده درخشانی در انتظار کشور است.
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره فراخوان رهبری درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، خاطرنشان کرد: رهبری از چند ارگان مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها خواسته‌اند که اگر پیشنهادی در مورد این منشور دارند، ارائه دهند تا این منشور آماده عملیاتی شدن شود.
آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: البته این منشور جامع است، ولی این امکان را دارد که بند‌هایی بر آن اضافه شود، برای مثال می‌توان به مذهبی‌تر شدن دانشگاه‌ها، تحول در آموزش و پرورش، و تلاش برای تحقق اقتصاد غیرنفتی‌اشاره کرد.
وی ابراز داشت: باید منتظر پیشرفت‌های جدی کشورمان در عرصه‌های مختلف در سال‌های آینده باشیم و امیدواریم که با تکمیل این منشور عدالت اجتماعی برقرار شود.