kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
بانک مرکزی اعلام کرد

فروش ۱۰۰ هزار دینار به زائران اربعین با نرخ دولتی

زائران اربعین حسینی می‌توانند مبلغ یکصد هزار دینار عراق را از طریق ساز و کار طراحی شده در بانک ملی ایران خریداری و اسکناس دینار را در سه شهر عراق و سه نقطه مرزی تحویل گیرند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای تسهیل زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی،  زائران می توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ یکصد هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری کنند و اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ( در داخل کشور عراق) تحویل گیرند.
در این اطلاعیه، ضمن تاکید بر اینکه نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از شعب بانک ملی نیست، تصریح شده است: زائران می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بانک ملی ایران به آدرس WWW.BMI.IR  از آخرین جزییات و شیوه اجرایی موضوع اطلاعات لازم را کسب کنند.
تعرفه‌ تلفن همراه و ثابت در اربعین
مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت هم دیروز اعلام کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز تعرفه های تماس تلفنی خارجی نیز تغییر کرده اما برای مکالمه زائران اربعین از 20 مهر تا 20 آبان نرخ های قدیم را در تعرفه‌های مکالمه‌ها اعمال می‌کنیم.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهراب آغ‌بیات، گفت: در حال حاضر زمینه برقراری حدود هشت میلیون دقیقه ارتباط همزمان با عراق فراهم شده است.
وی افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز تعرفه‌های تماس تلفنی خارجی نیز تغییر کرده است اما برای مکالمه زائران اربعین از 20 مهر تا 20 آبان نرخ های قدیم را در تعرفه های مکالمه‌ها اعمال می‌کنیم به طوری که تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت دقیقه ای 700 تومان و برای تلفن همراه به تلفن همراه دقیقه‌ای 900 تومان محاسبه می شود.
این مقام مسئول درباره ارائه تخفیف ویژه مکالمه به زائران هم اظهار کرد: نرخ تعرفه‌های جدید برای تماس تلفنی خارجی ثابت به ثابت دقیقه‎ای دو هزار و 200 تومان و تلفن موبایل به موبایل سه هزار تومان است که در زمان پیاده روی اربعین برای زوار به یک سوم کاهش می‌یابد.
آغ بیات ادامه داد: با اشاره به نقش مهم بالن‎های فضایی در پوشش ارتباطی تصریح کرد: بالن های فضایی خدمات وای فای و ال تی ای به زائران در داخل کشور و در محدوده مرزی ارائه می‌دهند بنابراین برای تامین پوشش ارتباطی زوار در اربعین دو بالن فضایی در مناطق مرزی مستقر شده است.
همچنین روز گذشته شرکت قطارهای مسافری رجا خبر داد که به علت کوتاه‌ بودن فاصله تا مهران در مقایسه با مرز‌های جنوبی، خط جدید مشهد-تهران تا کرمانشاه را راه اندازی کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رجبی مدیرعامل این شرکت گفت: با هماهنگی صورت گرفته با یک شرکت خصوصی در صورت خرید بلیت از سوی مسافران، زائران به محض رسیدن به کرمانشاه با اتوبوس به مرز مهران منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه امکان خرید بلیت برای این مسیر همچنان وجود دارد، افزود: مسافران در صورتی که تقاضای خرید بلیت بسته‌ای شامل قطار تا کرمانشاه و اتوبوس تا مهران باشند، باید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنند.
گفتنی است مردم باید دقت کنند همان‌طور که مدیرعامل رجا اعلام کرده، قطار تا کرمانشاه وجود دارد و مسافران باید بقیه مسیر را با اتوبوس
 طی کنند.