kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

این وعده‌های دروغین را کیهان در دهان شما گذاشت؟!(خبر ویژه)

عضو فراکسیون امید می‌گوید از 126 برنامه‌ای که به مردم قول دادیم، فقط به دو سه بند ورود کردیم. محمود صادقی تصریح کرد: به قول برخی منتقدان، اصلاح‌طلبان دغدغه‌شان فقط رسیدن به قدرت است.


وی که در نشست حزب اراده ملت (حزب حکیمی‌پور) سخن می‌گفت، اظهار داشت: چرا ما اصلاح‌طلبان از مسائل اجتماعی غافل شده‌ایم؟
وی با بیان اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم، این دولت به نام اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود، افزود: فراکسیون امید مجلس، در این دو سال، چکار کرده است؟ ما دیگر حتی فکر هم نمی‌کنیم. آقای حکیمی‌پور گفت: ما حزب سوسیال دموکرات هستیم؛ خب سوسیال دموکرات چیست؟ مگر عدالت اجتماعی نیست؟! خب عدالت اجتماعی در کجای فعالیت‌های ما قرار دارد؟
وی افزود: قدرت‌محوری، راه‌حل نیست، بلکه باید جامعه‌محور باشیم، اما ما اصلاح‌طلبان روز به روز از دردهای جامعه فاصله گرفتیم.
وی با بیان اینکه با یک برنامه 126 بندی وارد مجلس شدیم و به مردم قول دادیم که آن‌ها را اجرایی کنیم، تصریح کرد: از آن 126 بند، شاید فقط به دو سه بند ورود کرده‌ایم. به قول برخی منتقدین و اصول‌گراها که می‌گویند اصلاح‌طلبان فقط دغدغه‌شان این است که به قدرت برسند و بعد که به قدرت رسیدند، مردم را فراموش می‌کنند. دغدغه ما در شهرداری این است که چه کسی باشد چه کسی نباشد.
وی به تلاش ایران برای پیوستن به FATF اشاره کرد و گفت: در خصوص FATF باید بگویم، روزنامه کیهان مثل زمان توافق برجام در حال شیطنت رسانه‌ای است تا بگوید که اصلاح‌طلبان با پیوستن به استانداردهای جهانی گفته‌اند که مشکلات حل می‌شود. در حالی که ما گفتیم جزئی از مشکلات می‌تواند حل شود اما آنان این موضوع را عامدانه تبلیغ می‌کنند، پس در دام کیهان نیفتیم.
درباره بند آخر اظهارات عضو فراکسیون امید باید پرسید که اولاً توازن، کجای معادله همیشگی افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال است که می‌خواهند امتیازات کلان و نقد را با (وعده) حل جزئی از مشکلات معاوضه کنند؟! ثانیاً وعده قبلی همان‌ها درباره برجام،‌ هم‌اکنون سرنوشت چک برگشتی و بلامحل را دارد و آنها قانوناً نمی‌توانند چک جدید بکشند.
ثالثاً همین طیف بدون اینکه از تعهدات جدید پس از اجرای برجام حرف بزنند، ادعا می‌کردند: در روز اجرای برجام تمام تحریم‌های بانکی و مالی لغو می‌شود، روزانه 170 میلیون دلار (ماهانه 5 میلیارد، سالانه 60 میلیارد دلار) عاید کشور خواهد شد، 150 میلیارد دلار اموال بلوکه شده به همراه 200 میلیارد دلار سرمایه خارجی به کشور می‌آید، رونق اقتصادی به حدی فراهم می‌شود که مردم نیاز به پول ناچیز یارانه نداشته باشند، قیمت ارز (3300 تومانی) به 500 یا هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و...
این وعده‌ها، دام‌های کیهان برای مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال است یا دام همین طیف برای فریب مردم؟!
جالب اینکه صادقی در همین اظهارات اخیر با فرار به جلو، کنایه می‌زند: ما افق 1404 را دیدیم که می‌خواهیم افق 1440 را محقق کنیم؟
بله عناصر نفوذی یا کج‌فهم و ساده‌لوح، دانسته و ندانسته، ترمز دشمن پیش پای ملت ایران هستند اما به رغم این مزاحمت‌ها، کشور ما در حال پیشرفت بوده و اگر سوء‌مدیریت‌ها و اعتماد به دشمن نبود احتمالاً این پیشرفت چشمگیرتر بود.