kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

امام جمعه قم: همدلی و هوشیاری دو ملت ایران و عراق توطئه‌ها در مسیر اربعین را خنثی می‌کند

قم - خبرنگار کیهان: امام‌جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب نه با سخن بلکه با رفتارهای تیزبینانه خواب‌های دشمنان را آشفته می‌کند.



آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: درست زمانی که برخی غرق خواب فروپاشی هستند و آن را ترویج می‌کنند، رهبر معظم انقلاب با شرکت در چند مراسم و صدور یک نامه بافته‌های دشمن را پنبه کرد.
وی اظهار داشت: شرکت رهبر معظم انقلاب در مراسم تجمع یکصدهزار نفری بسیجیان و جلسه با نخبگان و استعدادهای برتر و نیز صدور نامه‌ای به مناسبت تدوین سند اسلامی، ایرانی پیشرفت سه اقدام هوشیارانه‌ای بود که در مدت کوتاهی انجام اما به انهدام همه تلاش‌های مذبوحانه و مزورانه دشمنان خارجی و پادوهای داخلی انجامید.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به جنایت ماموران عربستانی در قتل خاشقجی در ترکیه اشاره کرد و گفت: قتل فجیع آن فرد تنها به جرم انتقاد آن هم در کشوری دیگر و حمایت آمریکا از قاتلین، هویت آمریکا و دنباله‌روهایش را آشکار کرد.خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آغاز راهپیمایی عظیم اربعین و ثواب فراوان شرکت در آن، اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس با نثار خون خویش به آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این راه را گشودند؛ باید ثواب این عمل صالح به ارواح پاک آنان هدیه شود.
وی افزود: عشق به حسین(ع) و ارادت به خاندان رسالت و امامت دل‌ها را به جوش وخروش آورده و مردم با اینکه ازلحاظ معیشت در تنگنا هستند اما حضور در این مراسم را مقدم دانستند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری مردم ایران و عراق را به هوشیاری دربرابر توطئه‌های دشمنان اسلام فراخواند و تصریح کرد: دشمنان از دیدن این حرکت عظیم ناراحتند و بیکار ننشسته‌اند و مدام دنبال توطئه و تفرقه هستند، باید هوشیار بود. وی در پایان با اظهار تاسف از ربودن 14 تن از مرزبانان کشورمان، گفت: از کشور پاکستان انتظار داریم با سرعت به این سوءاستفاده‌ها از خاک آن کشور علیه همسایه‌اش پایان دهد و مرزبانان سریعا آزاد و عاملان این جنایت و خیانت به شدت مجازات شوند.