kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

هر که دارد هوس کرب و بلا، بسم الله... عزیمت دانشجویان تهرانی برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین

هرچه به اربعین حسینی نزدیک تر می شویم، جنب و جوش مشتاقان زیارت سید و سالار شهیدان برای پیوستن به کاروان عظیم عاشورائیان بیشتر می‌شود.




 این روزها خیل جمعیت زائر اباعبدالله الحسین
علیه السلام در جای جای کشور در حال عزیمت به عتبات عالیات و شرکت در مراسم با شکوه اربعین حسینی هستند. تا کنون هزاران زائر ایرانی از اقشار مختلف خود را به کشور عراق رسانده اند و پیش بینی می شود بیش از دو میلیون ایرانی راهی این سفر معنوی و بی نظیر شوند.
این جمعیت میلیونی در کنار انبوه زائران عراقی و ملیت های دیگر می روند تا همچون قطرات آب خود را به رودخانه زلال عاشقان پیوند بزنند و پس از سه روز پیاده روی بر روی بال ملائک از نجف اشرف به سوی کربلای معلی، خود را به اقیانوس بی کران حسینی برسانند.
این کاروان میلیونی می روند تا یک بار دیگر به همه عالم اعلام کنند که اگر سال 61 هجری قمری برخی امام زمان خود را تنها گذاشتند، اما امروز همانطور که شهیدان سرافراز پس از گذشت 14 قرن از عاشورا ثابت کردند، میلیون ها عاشق و دلداده، راه و نام حسین علیه السلام را حتی با بذل جان زنده نگه می دارند و نخواهند گذاشت تاریخ دوباره تکرار شود و اگر دوباره عاشورایی رخ دهد این بار  فرزندان آخرالزمانی اهل بیت سلام الله علیهم همانطور که در 8 سال دفاع مقدس و یا در کوچه پس کوچه های عراق و سوریه نشان دادند، یزیدیان زمان را به زیر خواهند کشید.
 اما به راستی چه قدرتی دارد سپاه حسین علیه السلام که فوق تصور همه عالمیان می تواند در چند روز ده ها میلیون فدایی را عاشقانه گرد هم آورد. بگذار بوق های یزید و ابن زیادهای زمان با هلهله و انحراف افکار، این حرکت عظیم و بی نظیر را کتمان کنند و منعکس نکنند اما مگر نه اینکه دشمنان اهل بیت تلاش می کردند پس از عاشورا نام و یاد آنها را از صفحه تاریخ محو کنند، اگر آنها توانستند وارثان پلید آنها نیز امروز می توانند، اما امروز نام و راه حسین لرزه بر کاخ یزیدیان انداخته است و تلاش مذبوحانه آنها برای سد کردن این سیل خروشان حسینی تنها نابودی و خواری آنها را برایشان به ارمغان خواهد آورد.
گفتیم که عاشقان عازم سفر اربعین از اقشار مختلف هستند، وقتی به این سربازان حسین علیه السلام می‌نگری از پیر و جوان و زن و مرد فراوان به چشم می خورند و عجبا که بیش از هر قشری جوانان میدان دار این حرکت عظیم هستند تا آرزوی به انحراف کشاندن نسل طلایی انقلاب اسلامی  به کابوسی ترسناک برای خبیثان عالم تبدیل شود و باز هم حضور پررنگ و حماسی دانشجویان ولایتمدار این مرز و بوم در عرصه جهاد فرهنگی و رونق ارزش ها است که کام بدخواهان و مدعیان فاصله گرفتن جوانان و دانشگاهیان از ارزش های انقلاب را بیش از پیش تلخ می کند.
این روزها دانشجویان ولایتمدار و انقلابی همچون دیگر عرصه های تبلور ارزش ها، سهم قابل توجهی در  سفر پر رمز و راز اربعین حسینی دارند و می روند تا در کلاس عاشورائیان درس اخلاص و عمل به وظیفه در برابر ولی زمان را از عباس و علی اکبر و قاسم بیاموزند.
در کنار عزیمت هزاران دانشجوی مومن و انقلابی از سراسر کشور به عتبات عالیات در این ایام، روز پنجشنبه نیز 500 نفر از دانشجویان تهرانی در میان بدرقه خانواده هایشان با حال و هوایی دل انگیز و وصف ناپذیر از محل سازمان بسیج دانشجویی برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین اعزام شدند.
آری گویی فریاد جانسوز حسین علیه السلام در روز عاشورا که فرمود«کیست مرا یاری دهد؟»، در عصر خمینی و خامنه ای و فرزندان انقلابی آنها در سراسر عالم، پاسخ خود را یافته است...